Månedens alumni

Bygger digitale broer

1. september 2017 - Anna Olausson

Lone Holme Bonde har studert og arbeidet rundt om i verden siden hun var 19. I dag er hun med på å forme digitale kundeopplevelser for Gjensidige.

Du flyttet rett til Brussel etter videregående for å jobbe som au pair, hva lærte du av det?
Veldig mye, både personlig og faglig. Jeg lærte bl.a. et nytt språk (fransk), og fordi jeg bodde hos en fransk-italiensk familie i en flerkulturell europeisk hovedstad, ble jeg kjent med mange nye kulturer. Videre lærte jeg hvilken retning jeg ønsket karrieren min skulle ta, og at det var mulig for meg å bo utenfor hjemlandet mitt.



På BI fikk du prisen for Beste student, og i fjor ble du kåret til Årets markedsfører. Har du alltid hatt så sterk drivkraft?

Jeg har alltid automatisk gjort så godt jeg kan og søkt utfordringer og muligheter til å lære noe nytt. Det kan vel kanskje kalles drivkraft, men jeg liker ikke å kalle det det, for hensikten har aldri vært å nå et spesielt mål, men å utforske det ukjente.

Du jobber for forsikringsselskapet Gjensidige. Hvorfor var dette rette jobben for deg?
Det er en svært dynamisk organisasjon, og i de årene jeg har jobbet der har Gjensidige gitt meg mange forskjellige muligheter og erfaringer. I tillegg er de dyktige og engasjerte kollegaene mine en daglig inspirasjonskilde.

Hvordan vil du beskrive jobben din?
Jeg er så heldig å ha ansvaret for arbeidsgruppen som jobber med å forme kundenes digitale opplevelser. Det er veldig motiverende å jobbe med de beste innen brukeropplevelse, digitalt design, nettanalyse, søkeoptimering og innholdsstrategi for å gi kundene våre den beste kundeopplevelsen.

Hva er den beste oppskriften på å håndtere intensive arbeidsperioder?
For å håndtere perioder med intensivt arbeid og overtid, er det viktig å organisere arbeidstiden effektivt, men samtidig planlegge tid med venner og familie og sette av tid til hobbyer.

Hva gjør du for å holde kollegaene dine motivert?
Det er viktig å feire både små og store suksesser; en «high five» og et felles «Ja!» kan være like oppmuntrende og motiverende som mer formelle markeringer. Og å legge til rette for sosiale aktiviteter for å bli kjent med hverandre utenom arbeidstiden.

LONE HOLME BONDE

  • ALDER: 32
  • BOSTED: Oslo
  • SELSKAP: Gjensidige Forsikring AS
  • STILLING: Leder for kundeopplevelser
  • ARBEIDSOPPGAVER: Digitale kanaler for kundekommunikasjon
  • STUDIEPROGRAM PÅ BI: MSc International Marketing and Management 2010
  • FRITIDSAKTIVITETER: Mat, familie og fjellturer
  • DET BESTE VED HJEMBYEN SKJERN I DANMARK: Å kunne bevege seg fritt mellom aktiviteter, venner og familie

Referanse: Advantage #1/2017 - Magasinet for medlemmer av BI Alumni



Du kan også se alle nyheter her.