Hvordan måle effekt av digital reklame?

Hvordan unngår du å kaste bort penger på digital reklame som ikke virker? Kommersiell ledere i Google og BI professor gir deg svaret på nettverkstreff for alumni.

Reklameinvesteringer i digitale kanaler har de siste årene økt dramatisk. Effekten av disse investeringene på faktisk salg (og merkebygging) er imidlertid ennå ikke skikkelig dokumentert, og det er sannsynlig at mange annonsører kaster bort penger på digital reklame som ikke virker.

Sammenheng mellom tiltak og effekt, Fred Selnes, Professor ved Handelshøyskolen BI

Problemet er at vi ikke ser de komplekse sammenhengene som er mellom markedstiltak og effekt på salg og merkebygging i disse nye digitale nøkkeltallene. Vi må derfor først systematisere og analysere alle markedstiltak, kontrollere for sesongsvingninger, markedsvekst og konkurranse, før vi kan si noe mer sikkert om hvilke mediekanaler som har stor effekt og hvilke som har liten eller ingen effekt. I foredraget vil jeg utdype disse poengene og gi noen eksempler på hvordan man praktisk kan gjøre slike analyser.

Innovasjon i varehandelen, Oddgeir Garnes, Kommersiell leder i Google Norge

Google satser stort på kunstig intelligens. De har allerede lansert produkter slik som Google Photos, Google Translate og Google Assistant som er bygget hovedsakelig på kunstig intelligens. Nå lanseres også kunstig intelligens inn i annonseverden med data dreven attribusjon og smart budgivning. Dere kan lære hvordan dere som annonsører kan ta nytte av dette og hvordan dere bør gå frem for å være konkurransedyktige i dagens mobile verden.

Vi ser på hvilken rolle online har i kjøpsprosessen, og hvordan vi påviser butikkbesøk etter online research. Vi vil også vise noen nyheter i brytningspunktet online og fysisk butikk.

  • Tid:28. februar 2017 08:00 - 09:30
  • Sted:BI - campus Oslo, Aud B2-060
  • Kontakt:BI Alumni

Praktisk info

  • Tid:28. februar 2017 08:00 - 09:30
  • Sted:BI - campus Oslo, Nydalsveien 37
  • Pris:Gratis
  • Kontakt:BI Alumni (alumni@bi.no)