BI Alumni

Marketing Reunion 2018

Tiden går fort, og plutselig er det gått en stund siden du avsluttet din master i markedsføring fra Handelshøyskolen BI. I år feirer BI sitt 75 årsjubileum og Institutt for markedsføring inviterer deg og dine medstudenter til en reunion, en samling med litt faglig påfyll, og sosialt samvær.

Både faget markedsføring og ansatte ved instituttet forandrer seg, og vi håper du kan finne veien tilbake til oss for å oppleve noen nye forelesere med interessante tema. Formålet er også at du skal treffe gamle kjente, gjenoppfriske nettverk, og møte nye mennesker i en hyggelig ramme på BI - campus Oslo. Programmet er lagt opp slik at du skal kunne komme etter jobb.

Arrangementet er gratis for deg som har studert MSc i markedsføring.
Påmelding er påkrevd og skjer via alumni-portalen.

Velkommen!

Institutt for markedsføring og BI Alumni

Praktisk info

  • Tid:torsdag 8. februar 2018 16.30 - 20.30
  • Sted:Campus Oslo

Program

  • Tid
  • Tittel
  • Foredrags­holdere
  • Registrering

  • Velkommen!

  • Insights into social media impact

    Social media has become the major buzzword among marketing managers, however its impact on business performance is largely an enigma. The true understanding of social media impact is hindered by significant methodological and empirical challenges in isolating the effects of social media. In this talk I would like to present the current empirical evidence from the social media research as well as my own insights from my project with Coca Cola Enterprises.

  • Making your customer feel like a king: The dark side

    Competition works by servicing customers better than our competitor does. Treating your customers 'like a king' should benefit their usage satisfaction and increase their loyalty. But can we overdo it? What if the customer actually starts feeling like a king? Is that the kind of customer we really want? I will look with you at the evidence of studies testing what happens to people's minds and behavior when they are feeling (too) powerful. I will link this to accounts of costly customer misbehavior towards service personnel and merchandise, and customer (mis)perceptions of unfair prices and excess profits. I will make some (research based) suggestions on how to handle this difficult problem, and I am curious to hear about your similar experiences and solutions.

  • Pustepause

  • Merkevarer i en digital tid

    Teknologi endrer markedsføringsfaget. Har digitale kundereiser, performance marketing, influencers, Google analytics og Facebook gjort merkevarer overflødig? Olsen mener i dette foredraget at svaret på dette er NEI! Det betyr likevel ikke at digitale endringer ikke påvirker hvordan man må bygge sterke merkevarer og ta hensyn til endringer i medier og kjøpsprosesser. Olsen snakker om hva du bør tenke på og hvordan digitale muligheter ikke svekker, men styrker merkevarenes betydning.

  • Q&A

  • Vi byr på tapas og mingling i hyggelig selskap