Ukens alumni

Happy gründer

Helga Stormo


Key Account Manager hos Netlife, Co-Founder & CEO for Happy Wifey AS

Bachelor i internasjonal markedsføring 2013

“Jeg forventet ikke at det skulle være så mange muligheter der ute, og oppdaget fort at arbeidslivet er i konstant endring.”

Fem år etter BI er Helga Stormo CEO for klesmerket Happy Wifey, et selskap hun startet sammen med tre studievenner.

Helga Stormo fullførte bachelorgraden i internasjonal markedsføring på BI i 2013, og veien videre har vært spennende og variert. Hun er målbevisst, hardtarbeidende og eventyrlysten. Nå er hun CEO i eget selskap, Happy Wifey, som hun startet sammen med tre tidligere medstudenter og har fulltidsjobb i Netlife Dialog ved siden av. Hun trekker frem utveksling som en av de beste opplevelsene på BI.

– Man lærer utrolig mye av å reise og oppleve andre kulturer. For meg har dette vært en stor fordel på jobbintervjuer senere, da det ofte viser at man er endringsvillig, tilpasningsdyktig og åpen for andre måter å tenke på.

Etter studietiden ble Happy Wifey stiftet. Det er en nettbasert butikk som designer og selger klær og sminketilbehør til motebevisste og eventyrlystne damer, som også er opptatt av etiske og bærekraftige problemstillinger. Tone Damli og Eirìn Kristiansen er blant mange som er blitt sett med de stilrene college-genserne fra Happy Wifey.

 – Jeg tror man har mye å vinne på å ta en sjanse. Det er ingen grunn til å være redd for hva andre tenker om man velger en litt mer utradisjonell vei i arbeidslivet!

Hverdagsjobb på si

I tillegg til Happy Wifey jobber Helga som kundeansvarlig hos Netlife Dialog, et av Norges største kompetansemiljøer innen kundedialog og CRM. Der er hun ansvarlig for utvikling av eksisterende kunder i teamet hun er på, og hun stortrives. Hverdagen er hektisk, men Helga er målbevisst og har alltid jobbet hardt, både på BI og i tiden etter.

– Jeg prøver så godt jeg kan å balansere jobb med å treffe venner, i tillegg til å drive med start-up’en min. Jeg elsker det jeg gjør i dag, og er veldig glad for at jeg fikk en jobb som var så relevant til utdanningen min.

Forventninger

Gründeren nevner flere fag fra BI, som forbrukeratferd, markedsføring og strategi, som hun har hatt direkte bruk for i arbeidslivet. Med en utdanning som passer til mange jobber, har hun også kjent på litt utfordring med mange konkurrenter i jobbmarkedet. På den andre siden er ikke arbeidslivet akkurat slik hun hadde forestilt seg.

– Jeg forventet ikke at det skulle være så mange muligheter der ute, og oppdaget fort at arbeidslivet er i konstant endring. Du må ikke nødvendigvis ha en ni til fem jobb for å overleve. Har du lyst til å jobbe som freelancer mens du reiser, eller om du vil starte noe eget? Ta sjansen og gjør det!

Les om flere motegründere fra Trondheim her.