Handelshøyskolen BI har utgitt en ny utgave av BI Marketing Magazine, et formidlingsmagasin som presenterer faglig innsikt fra Norges ledende markedsforskningsmiljø.

FORSKNINGSKOMMUNIKASJON:  Markedsforskning

BI Marketing Magazine nr. 2-2011.Handelshøyskolen BI er opptatt av å kommunisere resultater av forskning slik at ny faglig innsikt kan tas i bruk i praksis.

Institutt for Markedsføring utgir nå andre utgave av BI Marketing Magazine, - et magasin på nett og i papir som presenterer ny forskning og faglig innsikt fra Norges ledende fagmiljø for markedsforskning.

Last ned BI Marketing Magazine nr. 2 - 2011.

Bestill ditt eget eksemplar:

Du kan bestille et skriftlig eksemplar av magasinet ved å sende E-post til forskning@bi.no (så langt opplaget rekker).

Smakebiter fra BI Marketing Magazine nr. 2 - 2011:

Når nøkkelpersoner slutter… følger kunden etter?

Kompetanse på bedrifts- og personnivå spiller en viktigere rolle enn personlige, sosiale relasjoner i profesjonell tjenesteyting. Det er derfor ikke sikkert kundene følger etter om sentrale nøkkelpersoner går til konkurrenten.

Skal, skal ikke klage?

Bedrifter bør legge til rette for at kundens spørsmål om ”skal, skal ikke klage?” blir til et klart skal. Da må det bli enklere å klage.

Ulike barn leker best – i business

Like barn leker best når de leker, ikke når de gjør business sammen. kunder tiltrekkes av ulikheter.

Kundene gjør jobben – og lIker det

Selvbetjening og skreddersøm gir kundene dine lyst til å være
med å produsere varer og tjenester. De setter større pris på
tjenester de selv har vært med på å produsere.

Betaler ikke mer for godt omdømme

Innkjøpere i byggebransjen er ikke villige til å betale mer for produkter fra leverandører med godt omdømme. Men de foretrekker en leverandør med kvalitetsrenommé om prisen
er den samme lave.

Crisis Management in Social Media

Companies with some negative history face a more difficult
challenge in successfully managing social media discussions
during a company/ brand crisis.

Lytt og lær av kundene dine

Digitale og sosiale medier åpner nye muligheter for å lytte og lære av kundene dine. Det kan lønne seg.
Les artikkelen her.

Referanse:

BI Marketing Magazine nr. 2-2011.

Si din mening:

Send gjerne dine kommentarer og synspunkter på denne artikkelen til forskning@bi.no

 

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på