Kundene har sagt sin mening om hvor fornøyde de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Prosjektleder Pål R. Silseth uttaler seg her om resultatene fra Norsk Kundebarometer 2013.

NORSK KUNDEBAROMETER VED HANDELSHØYSKOLEN BI

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.

Norsk Kundebarometer bygger på forskning av høy internasjonal kvalitet og stiller på linje med tilsvarende nasjonale kundeindekser i land som USA, Sverige, Tyskland, Taiwan. Forskning basert på Norsk Kundebarometer har resultert i 2 doktorgrader og flere publiseringer i internasjonalt anerkjente vitenskapelige journaler.

FAKTA OM ÅRETS UNDERSØKELSE:

Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer ved BI spurt 5539 forbrukere om hvor fornøyd de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Undersøkelsen omfatter til sammen 186 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi, og gir svar på hvor dyktige de er til å tilfredsstille sine kunder.

Personene som er intervjuet kan vurdere inntil 4 bedrifter, men maksimalt èn bedrift innenfor hver av de rundt 40 bransjene som Norsk Kundebarometer omfatter. Norsk Kundebarometers 2013-måling baserer seg på til sammen 18605 kundevurderinger på forbrukermarkedet.

Fullstendige resultatlister fra Norsk Kundebarometers 2013-undersøkelse blir publisert på nettsidene www.kundebarometer.com 

SI DIN MENING:

Send gjerne spørsmål og kommentarer til denne artikkelen på E-post til forskning@bi.no

Video: Martin Uteng, kommunikasjonsrådgiver ved Handelshøyskolen BI
(E-post: Martin Uteng).

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på