Hva kan jeg bli?

Verdien av god kundedialog

Studier viser at det koster seks ganger mer å få nye kunder enn å holde på de eksisterende. Derfor er Cornelias daglige mål: å sørge for at de 150 kundene alltid er fornøyd.

Hva kan jeg bli?

Bachelor i International Management

Dagene til Cornelia fylles ofte med møter, der hun personlig følger opp kunder fra porteføljen sin. Hun liker godt å jobbe med mennesker, og takket være erfaring fra butikk, hotell og restaurantbransjen, var hun komfortabel med kundekontakt fra første dag på jobb.

 – Det var ganske stor overgang å skulle jobbe ut mot kundene, i motsetning til at de kommer til meg. Slik som de gjør i en butikk eller på restaurant. Men personlig synes jeg det gir mye større verdi å nå ut til kundene, for da føles det virkelig som om du hjelper dem.

Givende å hjelpe kunder å vokse

Cornelia startet som Customer Success Manager hos 24SevenOffice da hun var ferdig med bacheloren sin i International Management. Stillingen fant hun på BI sin karriereside, og nå håndterer hun en kundeportefølje på 150 kunder, der hun hjelper dem med å finne god løsninger via skybaserte økonomisystemer. Ved å jobbe proaktivt, prøver hun å avdekke kundens behov før de selv oppdager at de har et problem.

– Vårt daglige mål er å holde på kundene våre, og sørge for at de er tilfredse. Det kan være alt fra å ha en e-post dialog, til å ha møter der vi går gjennom visse funksjoner i systemet vårt eller anbefaler et webinar eller et kurs som vi tror kunden kan ha nytte av. Vi ønsker å jobbe så proaktivt som mulig, sånn at vi kan bistå som problemløsere for dem. Jeg ser på det som å hjelpe kundene våre med å vokse, noe som er veldig morsomt.

Løsningsorientert

Cornelia fungerer som en problemløser for kundene sine – en oppgave hun trives godt med. Ofte handler det om å lære kunden å bruke systemet på den mest optimale måten for deres bruk. De har et veldig stort system som kontinuerlig oppdateres, og noen ganger kan det være behov for ulike integrasjonspartnere.

 – Det er både utfordrende og givende å komme med en god og langsiktig løsning! Jeg elsker også å snakke med nye mennesker, så det er utrolig morsomt å møte så mange forskjellige mennesker fra ulike bransjer og lære av dem.

Variert hverdag og kompetanseheving

Hun liker godt den varierte hverdagen, og hun lærer mye om ulike bransjer. Men det er ikke bare via kundekontakt at Cornelia lærer. Det er nemlig stort fokus på kompetanseheving internt også.

 – På tirsdager har vi noe som heter «kompetanse tirsdag» hvor vi diskuterer relevante temaer som kan hjelpe oss til å bli enda bedre på det vi gjør. Andre aktiviteter vi har er webinarer, som har gitt meg både personlig og profesjonell utvikling. Jeg har lært mye om systemet vårt og blitt litt ekspert på visse områder. Jeg har også vokst personlig ved å bli mer trygg på å presentere og snakke foran mange mennesker.