Hva kan jeg bli?

Selger opplevelser

Da Guri var 11 år kjøpte hun sin første plakat av en Porsche Carrera GT. Nå jobber hun med drømmebilen sin og har kjørt 911 på bane.

Hva kan jeg bli?

Bachelor i Entreprenørskap

– I dag kan jeg riste på hodet av lille Guri. Hvis det er noe vi i Porsche elsker mer enn noe annet så er det når unge mennesker kommer inn døra og ser drømmebilen sin. Vi sender med glede en plakat i posten til gutten som bygger olabilen sammen med pappa i garasjen.

Lukten av bensin

Guri har hatt en fasinasjon for biler siden hun var liten. Bensin luktet godt og akselerasjon kilte i magen. Som barn lærte hun seg billogoene, og ble ungen som pekte og sa «Volvo», «Mercedes» eller hva det var som møtte dem på veien. Det slapp aldri helt, og hun kan fortsatt sitte og gjøre det til dags dato.

 – Interessen for bil har gitt meg muligheten til å bli kjent med mange flotte mennesker, og gjort meg kanskje mer «trygg» på at det er ok å ha bil som interesse uten å måtte skru selv eller vite hvilken motor som sitter under panseret.

Motiverende merkevare

Store deler av jobben til Guri er å passe på bestillingene til alle forhandlerne i hele landet, og siden hun tok over som logistikkansvarlig, har salget i Norge økt med over 200%. Dette bringer også noen utfordringer, noe som har gitt henne mye lærdom og enormt engasjement.

 – Det jeg liker aller best med jobben er at den er veldig resultatbasert. Det kan gå veldig fort fra et problem oppstår til det er løst. Det kan også være store, komplekse scenarioer som man strategisk må ta stilling til. Vi jobber med det produkt og merkevare som vi er utrolig stolte av, noe som gjør de vanskelige stundene litt lettere.

Leverandør av opplevelser

Porsche Norge har et høyt fokus på eventer og arrangementer der alle interne bidrar og deltar. Det har gitt Guri anledningen til å være med til Norefjell på Ice experience, hvor kunder får kjøre Panamera og 911 på isen. Da er det ofte mulighet til å snike seg med på en tur med kundene – om magen tåler det.

 – Porsche Norge har omdefinert oss fra å være en leverandør av et produkt, til å være leverandør av opplevelser. Det er bare fantasien som setter grenser for hva vi ønsker å gjennomføre.

«Vi er Porsche»

Er et internt ordtak som blir brukt for hele organisasjonen. De har fokus og felles interesse for bil og Porsche, noe som i seg selv skaper et miljø som gir rom for å bli god i det du gjør.  

– Jeg er ikke en ekspert på motor, men jeg har kollegaer som er helt sinnsykt kunnskapsrike, og som jeg kan spørre uten at det er rart. Men det blir rart å snakke om miljø uten å kalle en spade for spade. Vi vil ha flere kvinner med på laget, på alle arenaer. I butikken, på verkstedet, hos deler, på markedsføring og hos importøren. Det tror jeg hele bilbransjen kan stille seg bak.