-
Kurs masternivå

DLF Kompetanseprogram

Dagligvareleverandørenes forening (DLF) leverer et unikt kompetanseprogram utviklet for å styrke merkevarens posisjon og øke medlemsbedriftenes kompetanse i et stadig mer krevende marked. Programmet er eksklusivt for medlemmer i DLF.

Med økende behov for å styrke merkevarens posisjon og kontinuerlig øke kompetansen i et stadig mer krevende marked, har DLF i samarbeid med BI utviklet et skreddersydd kompetanseprogram for vår bransje. Programmet gir 15 studiepoeng og skal styrke bedriftens evne til å skape kategorivekst med lønnsom utvikling gjennom sine merkevarer. 

DLF Kompetanseprogram gir deltakere økt kompetanse innenfor merkevareledelse, kategoriinnsikt, økonomi, forretningsanalyse og -utvikling i dag og i fremtiden.

Tema

  • Forbrukeren, kunden og merkevaren – rettet mot vår bransje, mot kategoriinnsikt og kategori- vekst.
  • Kjøpsatferd i B2B, salg og grunnleggende relasjonsmarkedsføring
  • Effekter av merkevarebygging
  • Økonomistyring og lønnsomhet
  • Fordypningsmoduler:

Shopper Marketing
Salgsledelse og salgsteknikker
Kategoristyring
Sensorikk og pakningsdesign
Forhandlinger
 Jus

Hvem kan delta?

I tillegg til KAM og medarbeidere innen salg- og kategoriledelse, er programmet også relevant for deg som jobber innen kommunikasjon, logistikk, marked, produktledelse med flere. Bedriften avgjør selv antall og hvem de ønsker å videreutdanne for å øke relevant kompetanse, for eksempel medarbeidere med stort potensial som man ønsker skal utvikle seg for å forbli i bedriften. Programmet er eksklusivt for DLFs medlemsbedrifter.

Les mer om programmet her.

Læringsutbytte

Programmet gir økt forståelse for verdikjede og mekanismer i bransjen, gjennom kunnskap om hva som styrer kjedenes beslutninger og hvordan man kan sikre seg en bedre posisjon som aktive kategoriutviklere. Deltakerne får en god forståelse for prosesser og metodebruk, slik at kompetansen kan videreføres og benyttes av hele bedriften. Programmet skal styrke bedriftenes evne til å skape kategorivekst med lønnsom utvikling gjennom sine merkevarer.

Praktisk informasjon

Forelesere

Bilde av Lars Olsen
Bilde av Lars Olsen

Lars Olsen

Lars Olsen er professor i markedsføring og dean for Executive ved Handelshøyskolen BI. . 

Bilde av Roy-Ivar Andreassen
Bilde av Roy-Ivar Andreassen

Roy-Ivar Andreassen

Roy-Ivar Andreassen er førsteamanuensis på campus Trondheim, Institutt for regnskap, revisjon og foretaksøkonomi.

 

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål knyttet til DLF Kompetanseprogram:

E-post: info@bi.no
Telefon: 464 10 000

Timeplan

Samlinger høsten 2023:
1. samling grunnmodul: 11.09 - 12.09
2. samling grunnmodul: 23.10 - 24.10
Fordypningsmodul 1: 13.11 - 14.11

Samlinger våren 2024:
3. samling grunnmodul: 15.01 - 16.01
4. samling grunnmodul: 04.03 - 05.03
Fordypningsmodul 2: 15.04 - 16.04