Reklame og testing
Det har blitt stadig viktigere å utforme reklame som skiller seg ut og er effektiv. Kurset vektlegger derfor innsikt i kreativitet, kreative prosesser og kreativ reklameutforming.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
Hvorfor praktisk Reklame og testing?
Det har blitt stadig mer kritisk viktig å utforme reklame som skiller seg ut og er effektiv. For det første må reklame skape engasjement hos mottaker og dette klarer man ved å lage reklamer som er annerledes og uventet, men samtidig har relevans for målgruppen. Dette oppnår man gjennom såkalte kreative budskap. Kurset vektlegger derfor innsikt i kreativitet, kreative prosesser og kreativ reklameutforming. Du vil lære hvorfor all reklame må testes for å sikre effektivitet. Kurset gjennomgår derfor ulike metoder for pretesting for å sikre kvaliteten på reklamen og for å finne ut av om kampanjen faktisk har fungert.
Emneoversikt
- Reklamens relevans og kreativitet
- Innsikt som grunnlag for kreativitet
- Kreative prosesser og kreativ tenking
- Metoder for pretesting av kampanjer
- Reklamens effektivitet
Praktisk informasjon
-
Dette høyskolekurset er på 7,5 studiepoeng. Kurset inngår i vår valgkursportefølje. Ta kontakt for mer informasjon om hvilke grader dette kan inngå i.
-
Generell studiekompetanse gir deg opptak til dette kurset.
-
MRK 3414 Markedsføringsledelse og MET 2920 Statistikk for økonomer eller MET 3431 Statistikk, eller har tilsvarende.
-
Kurset avsluttes med en fagoppgave over 2 uker og kan løses individuelt eller i grupper på inntil tre studenter.
-
Undervisningsspråket er på norsk. Engelskspråkelige gjesteforelesere kan forekomme.
Pensumlitteratur på engelsk forekommer.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Studieavgiften faktureres normalt i begynnelsen av hvert semester og gjelder for det aktuelle semesteret.
Faktura vil du finne under Min faktura inne på studentportalen etter kursstart.
-
- Morten Erichsen, høyskolelektor ved institutt for markedsføring
- Morten William Knudsen, høyskolelektor ved institutt for markedsføring.