Fagseminar

Norsk Kunde­barometer 2018

Hvem har Norges mest tilfredse kunder? BI offentliggjør Norsk Kundebarometer 2018 torsdag 3. mai 2018. Gratis seminar.

Norsk Kundebarometer logo

Forskningsprosjektet Norsk kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn tjue år undersøkt hvor tilfredse og lojale norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra.

Resultatene fra årets undersøkelse offentliggjøres på Norsk Kundebarometers fagseminar 3. mai 2018. Årets hovedtema: Hvilken rolle spiller digitalisering for merkevarer, kundetilfredshet og lojalitet?

Fri deltakelse. Åpent for alle interesserte (NB!  Begrenset antall plasser). Påmelding er nødvendig.

Du kan lese mer om Norsk Kundebarometer og se tidligere resultatlister her. Årets resultater vil også publiseres på sidene i forbindelse med fagseminaret.

Norsk Kundebarometer 2018 er gjennomført i samarbeid med Barcode Intelligence og Norstat Norge.

Praktisk info

  • Tid:torsdag 3. mai 2018 08.30 - 11.30
  • Sted:Campus Oslo, B1 - 030
  • Kontakt:Audun Farbrot (audun.farbrot@bi.no)

Program

  • Tid
  • Tittel
  • Foredrags­holdere
  • Registrering og frokost

  • Åpning av seminaret

    Instituttleder og professor Bendik M. Samuelsen, Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.

  • Merkevarer i en digital tid

    Teknologien har endret markedsføringsfaget. Har digitale kundereiser, performance marketing, influencers, Google analytics og Facebook gjort merkevarer overflødig?

    - Nei, hevder professor Lars Olsen, Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Det betyr likevel ikke at vår digitale tid ikke påvirker hvordan man må bygge sterke merkevarer og ta hensyn til endringer i medier og kjøpsprosesser.

    Olsen viser deg hva du bør tenke på og hvordan digitale muligheter ikke svekker, men styrker merkevarenes betydning.

  • Hvilke muligheter gir digitalisering for Komplett og for Kompletts kunder?

    Komplett har bestemt seg for å beholde posisjonen som en ledende nettaktør i Norden. Live Haukvik forteller om hvordan Komplett jobber for å leve opp til denne ambisjonen. Hvilken rolle digitalisering  spiller nå, og hvilken rolle forventes digitalisering å ha for Komplett fremover.

  • Offentliggjøring av Norsk Kundebarometer 2018

  • Overrekkelse av Kundetilfredshetsprisen 2018

Norsk Kundebarometer 2018 baserer seg på en undersøkelse gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.

  Logo Barcode   Logo Norsk kundebarometerLogo Norstat group