BIs utviklingspris til Elisabeth Falck og Cecilie Staude

19. desember 2008

Handelshøyskolen BIs utviklingspris for 2008 gikk til høyskolelektor Elisabeth Falck og høyskolelektor Cecilie Staude for fremragende pedagogisk nyutviklingsarbeid.

Prisen består av et diplom og 100.000 kr som er øremerket til utviklingsarbeid.

- Denne prisen skal stimulere til entreprenørskapsånd og nyutvikling, og er en viktig pris for Handelshøyskolen BI. Som en forskningsbasert utdanningsinstitusjon må BI omsette forskning i nyutvikling av kurs, uttaler rektor Tom Colbjørnsen under prisoverrekkelsen.

Handelshøyskolen BIs utviklingspris tildeles kursansvarlig(e) som gjennom sitt arbeid med planlegging, gjennomføring og evaluering av sitt kurs/fag har vist fremragende pedagogisk nyutviklingsarbeid.

Høyskolelektor Elisabeth Falck og høyskolelektor Cecilie Staude ved instituttet for markedsføring får BIs Utviklingspris for 2008 for sin rolle i å utvikle, implementere og gjennomføre kurset Kampanjeplanlegging.

Dette kurset har gjennomgått en betydelig innovativ utvikling der teori og praksis er meget godt integrert. Den pedagogiske modellen innebærer sterk studentinvolvering og samtidig nær kontakt med det praktiske arbeidslivet ved at studentene skal utvikle en kommunikasjonskampanje for en reell oppdragsgiver.

Studentene må også presentere sine arbeider for en jury med representanter for oppdragsgivere og kommunikasjonsrådgivningsbyrået Burson-Marsteller. Vinnerne tilbys internships i dette selskapet.

Kurset ligger således nær BIs strategi ved at det gjennomføres i dialog med næringslivet og bidrar til å utdanne kandidater med høy kompetanse med relevans for næringslivets behov. Kurset har også fått meget god evaluering fra studentene.

Vurderingskomiteen har bestått av prorektor Guri Hjeltnes, dean for Executive Bjørn Hennestad og fagansvarlig i studentforeningen ved BI, Malin Iren Haug.

 

Tekst: Stein-Oddvar Evensen, kommunikasjonsrådgiver ved Handelshøyskolen BI

Du kan også se alle nyheter her.