BI-studenter vant pris for sin masterstudie i Korea

14. juni 2010

BI-studenter på 2. og 3. plass i internasjonal forskningskonferanse i Sør-Korea. De norske markedsføringsstudentene var eneste norske kandidater i finalen.

Markedsføringsstudentene 

Kristine Vabø og Marie Buraas Østvik kom på en hederlig 2. plass med sin masteroppgave om bekvemmelighet. I oppgaven implementerte de bekvemmelighet inn i Norsk Kundebarometers modell for måling av kundetilfredshet, og testet den ut mot dagligvarebransjen.

- Resultatene fra vår forskning viste at forbrukernes butikkvalg i større grad avgjøres av hvor bekvem butikken er å bruke, som for eksempel beliggenhet, åpningstider, parkeringsmuligheter, garantier og hvor enkelt det er å ta avgjørelser forbundet med å bruke tjenestene, sier Marie Buraas Østvik og Kristine Vabø.

2010 Global KAMS Marketing Thesis Award Competition arrangeres for trettende året på rad av Korean Academy of Marketing Science. Målet med konkurransen er å oppmuntre studenter til å forstå globale markeder i endring. 29. mai ble vinneren kåret og fire BI-studenter var representert i finalen med totalt 57 deltakere.

"Honorable Mention Award"

Ingrid Kjærland og Frida J. Holmberg Folden deltok med sin masteroppgave innen service marketing og markedskommunikasjon. Konseptet "perceived relative attractiveness» (PRA) ble utforsket ytterligere ved å ta ulike variabler i betraktning: type service-relation og grad av involvering. Gruppen oppnådde en solid 3. plass noe som tilsvarer en "Honorable Mention Award".

Høyt nivå

Konferansen tiltrekker seg store internasjonale størrelser innen markedsføringsfaget og studentene gleder seg til turen. – Det var høyt nivå i konkurransen, og vi er derfor veldig fornøyd med andreplassen, sier Vabø. Østvik legger til at det er kjempegøy at vi som BI-studenter når opp i den internasjonale konkurransen og får vist fram det høye faglige nivået.

- Dette er en kjempefin karrieremulighet og en stor anerkjennelse av studentenes faglige prestasjoner, understreker veileder Line L. Olsen. – I et tøft arbeidsmarked er det en stor fordel å kunne vise til deltakelse i denne typen konkurranser og få vist fram sin faglige tyngde.

Du kan også se alle nyheter her.