37 av BI-studentene har valgt å ta siste året på Bachelor i internasjonal markedsføring i Shanghai. I tillegg er 25 BI-studenter på utveksling et halvt år.
- Utveksling gir norske studenter mulighet til å lære kinesisk forretningskultur og forretningspraksis, sier rektor ved Handelshøyskolen BI, Tom Colbjørnsen.- Og norsk næringsliv som opplever tøffere internasjonal konkurranse, får enda bedre kvalifiserte kandidater.
Utvikling i verdensøkonomien
Line Færvik Hamre er en av flere som studerer internasjonal markedsføring i Shanghai dette året.
- Jeg valgte å dra et år til Kina fordi de har hatt en rask utvikling i verdensøkonomien og en del norske bedrifter investerer i Kina og Shanghai, sier Hamre. – Kina har en helt unik og tradisjonell kultur og dette var noe jeg ønsket å lære mest mulig om. Jeg valgte også Kina for å lære litt mandarin slik at jeg enklere kan kommunisere med framtidige business partnere.
BI har et samarbeid med et av de ledende universitetene i Kina, Fudan University, og siden 1996 har BI uteksaminert over 1500 kandidater.