Mastergraduering med prisdryss

19. desember 2011

Prisene for beste student og beste masteroppgave ved Handelshøyskolen BI ble delt ut under gradueringen 15. desember. Double Degree-studenten Annika Jubbega var en av de som mottok pris.

Nederlandske Annika Jubbega (24) vant prisen i kategorien "Marketing Research Methodology" med sin masteroppgave om hvordan aktivitet på Twitter påvirker aksjekurser i et utvalg store, internasjonale selskap. Annika har analysert antall ”tweets” og endring i aksjeverdi dag for dag over en lengre periode, og hennes metode imponerte juryen ledet av Ola Gaute Aas Askheim, konsernsjef i Opinion.

 -Jeg jobbet med markedsanalyse der poenget var å lage en historie basert på tall. Så jeg tenkte: ok, jeg må ha data som jeg kan måle daglig, sier Annika i et intervju med Finansavisen 19. desember.

fra venstre: Tor W. Andreassen (BI), Ola Gaute Aas Askheim (Opinion), Annika Jubbega.

Populært arrangement

Hvert år i desember arrangerer Handelshøyskolen BI graduering for avgangsstudentene ved Master of Science. Hele 564 studenter mottok sitt endelige vitnemål denne høsten, og mange av disse deltok på arrangementet 15. desember.

Beste student på hvert masterprogram kåres på grunnlag av karakterer, mens en jury kårer de beste masteroppgavene på hvert program.

Du kan også se alle nyheter her.