Nederlandske Annika Jubbega (24) vant prisen i kategorien "Marketing Research Methodology" med sin masteroppgave om hvordan aktivitet på Twitter påvirker aksjekurser i et utvalg store, internasjonale selskap. Annika har analysert antall ”tweets” og endring i aksjeverdi dag for dag over en lengre periode, og hennes metode imponerte juryen ledet av Ola Gaute Aas Askheim, konsernsjef i Opinion.
-Jeg jobbet med markedsanalyse der poenget var å lage en historie basert på tall. Så jeg tenkte: ok, jeg må ha data som jeg kan måle daglig, sier Annika i et intervju med Finansavisen 19. desember.
Populært arrangement
Hvert år i desember arrangerer Handelshøyskolen BI graduering for avgangsstudentene ved Master of Science. Hele 564 studenter mottok sitt endelige vitnemål denne høsten, og mange av disse deltok på arrangementet 15. desember.
Beste student på hvert masterprogram kåres på grunnlag av karakterer, mens en jury kårer de beste masteroppgavene på hvert program.