Vil synliggjøre BIs forskning

7. juni 2012

Handelshøyskolen BI tar opp kampen med Harvard Business Review og McKinsey Quarterly og lanserer sitt eget digitale forskningsmagasin; BI Business Review.

- BI Business Review skal møte kravene til fremtidsrettet forskningskommunikasjon. BIs nye magasin vil være en solid og oppdatert kunnskapsbase i en stadig mer kompleks verden, sier kommunikasjonsdirektør ved BI, Janne Log.  

Kommunikasjonsdirektør Janne LogHvordan ser vekstkraften ut for norsk næringsliv? Hvordan påvirkes Norge av den europeiske krisen? Hvorfor kan vi ikke bruke mer av oljepengene?BI Business Review vil svare på disse spørsmålene og være en kilde til ny forskning, forskningsartikler, forskningsnyheter, videointervjuer, profilintervjuer, nye bøker og foredrag.

Handelshøyskolen BI har over 390 faglige medarbeidere og blant bidragsyterne til BI Business Review er professor Torger Reve, professor Hilde Bjørnland, professor Jørgen Randers og professor Espen Moen. Ved lansering er oljeøkonomi hovedtema.

BI er den første utdanningsinstitusjon i Skandinavia som lanserer sitt eget digitale interaktive magasin og tar dermed opp kampen med internasjonale handelshøyskoler som tilbyr slike kunnskapsmagasiner. BI Business Review vil oppdateres daglig og vil være tilgjengelig i alle digitale formater.

- Målet er at BI Business Review skal bli den foretrukne kanal for faglige oppdateringer innen ledelse, økonomi og administrasjon, asvlutter Log.

Besøk BI Business Review her.

Du kan også se alle nyheter her.