Fikk anerkjent forskningspris

16. mai 2013

Professor ved Institutt for markedsføring Peter Verhoef er tildelt Sheth Foundation/Journal of Marketing Award 2012 for en artikkel om Customer Relationship Management (CRM).

- Vi er svært stolte over at Peter Verhoef mottar denne prisen og at han har valgt å være tilknyttet vårt institutt. Vi er i ferd med å få et topplag innen markedsføring, sier instituttleder Ragnhild Silkoset ved Institutt for markedsføring.

Peter Verhoef mottar prisen for artikkelen: “Understanding the Effect of Customer Relationship Management Efforts on Customer Retention and Customer Share Development.” Artikkelen ble publisert i Journal of Marketing (JM) i 2003.

Prisen tildeles personer som har bidratt til langsiktig utvikling av markedsføringsfaget som disiplin. I år har komiteen vurdert artikler som har vært publisert i Journal of Marketing i perioden mellom 2003 og 2007. Artiklene som er oppe til vurdering blir evaluert ut fra en rekke kriterier, deriblant artikkelens bidrag til teori og praksis, artikkelens originalitet og tekniske vanskelighetsgrad. Artikler som er oppe til vurdering skal ha vært publisert første gang for minst fem år siden, men ikke mer enn ti.

-Denne artikkelen har vært svært viktig for min karriere, sier en fornøyd prisvinner.

Dette er for øvrig andre gang at noen ved Institutt for markedsføring mottar denne prisen - professor Tor W. Andreassen var den første.

Du kan også se alle nyheter her.