BI Summer Programme

12. juli 2013

75 studenter fra 18 nasjoner deltok denne sommeren på BI sitt fire uker lange Summer Programme. Her var det interkulturell ledelse fra et skandinavisk perspektiv som stod i fokus.

I tillegg til undervisning og sosiale aktiviteter, stod blant annet et bedriftsbesøk til Telenor og enbi summer programme gjesteforelesning med konsernsjef i Hurtigruten Daniel Kjeldam om norsk reiseliv på programmet. I samarbeid med Adidas Norge måtte studentene løse en praktisk oppgave hvor problemstillingen var å etablere merkevaren hos den definerte målgruppen i det norske markedet.

Disse bedriftene er svært relevante for studentene, samtidig som de får presentert praktiske eksempler på hvordan skandinaviske bedrifter må tilpasse seg et internasjonalt markedet og hvordan internasjonale aktører må tilpasse seg det norske markedet, sier Associate Professor og ansvarlig for kurset Sangeeta Singh. bi summer programme

En av de som deltok på kurset var Tagjer Salakhov fra Russland, som er ansatt i det Russiske oljeselskapet Rusnef.

Etter å ha deltatt på konferanse NOS i Stavanger i fjor bestemte jeg meg for å delta på BI sitt internasjonale Summer Programme for å lære mer om skandinavisk og norsk kultur, og hvordan de forvalter sine prosjekter, sier Tagjer.

Du kan også se alle nyheter her.