BI-student engasjerte World Cup publikum

11. desember 2013

Med 20.000 tilskuere i arenaen og over 100 millioner TV seere internasjonalt, hadde BI- studenten Michael Eriksson (23) ansvaret for å engasjere publikum via sosiale medier da World Cup i nordiske grener ble arrangert helgen 6.-8. desember.

Eriksson har tidligere vært kommunikasjonsansvarlig for Jr.NM, og stillingen som ansvarlig for sosiale medier under World Cup var steget videre. Han er selv engasjert innenfor skisporten og har lang historie som aktiv i miljøet, det er på bakgrunn av dette at han fikk stillingen.

-Min hovedoppgave har vært å tilrettelegge for arrangementet og å løfte frem publikumsopplevelsen. Sosiale medier er et verktøy som kan løfte frem den sosiale dimensjonen av World Cup og engasjere utover det tradisjonell markedsføring evner. Arrangementet har både et internasjonalt og et lokalt fokus. Det har krevd strategisk arbeid. Pågangen har vært stor og jeg har enda ikke fått kartlagt alle tilbakemeldingene, sier Eriksson.

Michael Eriksson, student ved BILillehammer-gutten, som er student på siste året av en bachelor i PR- og kommunikasjonsledelse ved BI, tilbrakte mesteparten av eksamenstiden i møter og pendling mellom Lillehammer og Oslo. Planleggingen av hvordan arrangementet skulle kommuniseres gjennom de ulike kanalene har pågått siden han fikk stillingen i vår.

- Jeg har lært mye praksis. Teorikunnskapene jeg har tilegnet meg gjennom studiene har vært en god støtte, men det er et hopp fra teori til praksis. Det er mange aspekter av henvendelser som skal håndteres og utfordrende å skulle koordinere pågangen i flere kanaler samtidig. Jeg har også støttet meg på hjelp fra medstudenter, avslutter Eriksson som ved siden av studiene også jobber som studentassistent ved institutt for kommunikasjon, kultur og språk ved Handelshøyskolen BI.

Du kan også se alle nyheter her.