BI-studenter geleidet Blindeforbundet

3. april 2014

Som en del av kurset “Integrert Markedskommunikasjon” fikk BI-studenter i oppgave å utvikle en markedskommunikasjonsplan for Blindeforbundet.

Til stor begeistring presenterte kommunikasjonsstudenter fra BI sine løsninger for ledelsen i Norges Blindeforbund.

–Det var både interessant og forfriskende å høre unge, kloke hoder fortelle hvordan de ser på Blindeforbundet og de mener vi bør gjøre for å få flere til å gi penger til vårt arbeid, sier Juryleder Leif Wien Jensen i forbundets interne medier.

En av vinnercasene foreslo tiltak som falt i så god smak at ledelsen vurderer å iverksette dem.

– Denne kampanjen inneholder flere elementer som vi faktisk kan tenke oss å bruke, og den stemmer godt med måten vi ønsker å fremstå på, forteller Jensen som jobber som Innsamlingssjef til daglig.

Utropte to vinnere

Ledelsen mottok 10 gode besvarelse, men måtte til slutt utrope to vinnere.

–Den ene besvarelsen var i særklasse på analyse og drøfting. Jurysjefen forteller videre at vinner nummer to hadde kreative tiltak som fremhevet deres egne verdier godt- spesielt innfor likeverd.

Fagansvarlig og høyskolelektor Gerhard Schjelderup sier at studentene satt pris på å jobbe med samfunnsnyttige problemstillinger.

– Studentene syntes at det både var gøy og utfordrende å skulle lage en kampanje for en organisasjon som ikke lever av tradisjonelt salg, og det gjorde at de måtte tenke transaksjon på en ny måte, forteller Schjelderup.

Han legger til at løsningsforslagene til vinnerne bærer høy kvalitet.

–Som fagansvarlig er jeg imponert over det grundige arbeidet vinnergruppene har utført, og ser med glede på deres evne til å jobbe med verdimessige budskapsplattformer.

Vinnerlagene kommer fra BI Trondheim og BI Bergen. Begge presentasjonene ble holdt hos Norges Blindeforbunds egne lokaler i Oslo 28.mars.

Du kan også se alle nyheter her.