BI-studenter hjelper Blindeforbundet

4. april 2014

To studenter fra BI Trondheim og tre studenter fra BI Bergen var vinnere av høstens case-oppgave i faget Integrert markedskommunikasjon. Oppgaven var å lage en kampanje som kan skaffe Blindeforbundet flere givere.

Det var både interessant og forfriskende å høre unge, kloke hoder fortelle hvordan de ser på Blindeforbundet og hva de mener vi bør gjøre for å få flere til å gi penger til vårt arbeid, sier innsamlingsleder Leif Wien Jensen.

Nasjonalt fagansvarlig Gerhard Emil Schjelderup ved BI forteller at studentene setter stor pris på å få arbeide med samfunnsnyttig sak, og ikke bare kommersielle produkter. Han oversendte de ti beste besvarelsene til Blindeforbundet som skulle velge en vinner.

Vi klarete ikke å velge bare én vinner, så vi inviterte to, forteller markedssjef i Blindeforbundet Knut Fr. Blûtecher.  Han er imponert over hvor godt studentene hadde satt seg inn i saken, og at de var modige nok til å foreslå kampanjer også mot målgrupper som i dag gir lite penger til blindesaken.

Vi gratulerer Kristin og Vibeke fra BI Trondheim.

Du kan også se alle nyheter her.