BI-studenter invitert hjem til Microsoft

28. mai 2014

I forbindelse med Microsofts lansering av Surface Pro 3 gjestet tre BI-studenter selskapet for å presentere en overbevisende kampanjestrategi.

Det var et kjempekick! Samtidig utrolig gøy at en av verdens smarteste bedrifter ville høre på oss. Det gir en inspirasjon til videre innsats i arbeidslivet, forteller Emil Gjerde Engebretsen som sammen med Alexandre Tefre og Birgitte Vedvik presenterte for et fullsatt morgenmøte hos Microsoft Norge.

Sisteårsstudentene for Markedskommunikasjon på BI vant tidligere i år “KommCase”, som er en casekonkurranse for kommunikasjonsstudenter over hele landet. Derfra ble de invitert eksklusivt hjem til Microsoft Norge for å gi ansatte inspirasjon og faglig input.

For Microsoft er det veldig interessant og viktig å få tilbakemeldinger fra en sentral målgruppe på hvordan de kommuniserer og hva de er opptatt av, forteller ansvarlig for Surface 2, Åse Marthinsen.

 Studentene ble i etterkant møtt med stort engasjement.

–Flere av de ansatte kom til oss etter presentasjonen for å diskutere kampanjen, det var inspirerende, forteller BI-student Tefre.

 Vil satse på studenter

Marthinsen forteller hvorfor Microsoft var begeistret for bidraget til BI-studentene.

–De var en klar vinner da de løste oppgaven med en veldig god kampanjebeskrivelse. De beskrev et reelt problem om at mange bachelorgradstudenter i Norge ikke fullfører til normert studietid, og hvorfor Microsoft bør hjelpe til før å løse utfordringen, forteller Marthinsen.Hun legger til at det er viktig for selskapet at de får faglig input fra BI-studenter for å holde seg oppdatert på målgruppene.

Hovedcaset fra Kommcase ble levert av Microsoft som ønsket en kommunikasjonsstrategi for deres Surface-produkter. Deltakerne fikk 48 timer på seg til å utarbeide en kommunikasjonsstrategi og planlegge muntlig fremlegg for juryen bestående av representanter fra Microsoft, First House, Handelshøyskolen BI, Dinamo og Kommunikasjonsforeningen.

Som en verdsettelse av bidraget fikk BI-vinnerne en Microsoft Surface Pro 3 hver. 

Du kan også se alle nyheter her.