Fikk drømmejobben etter internship

5. februar 2015

Camilla Løken (23) er en engasjert og dedikert BI-student som ønsket å utfordre seg selv. Utfordringen ble valgkurset Internship, for den som intet våger...

Camilla Løken Brandity

Camilla studerer 3. året Markedskommunikasjon ved BI Bergen. Høsten 2014 tok hun valgkurset Internship, hvor hun jobbet i konsulentbyrået Brandity. Internshipet resulterte i at studenten fra Brattvåg ble tilbudt jobb hos Brandity, noe hun selv definerer som drømmejobben.

- Det at jeg valgte å ta kurset Internship har gitt meg en unik mulighet til å sette teori ut i praksis og se hvordan næringslivet faktisk fungerer.

Ville teste seg selv

Internship er en mulighet som tilbys de fleste bachelorstudentene på BI Bergen og varer i ca. fire måneder, hvor forelesningssaler blir byttet ut med kontorstoler og møterom. Kurset gir også 15 studiepoeng

 – Motivasjonen min for å ta et internship var først å fremst for å få innsikt i om jeg passet til en jobb innenfor fagfeltet mitt, og ikke minst for å teste meg selv, hva jeg er flink til, og trives med.

Internshipkurset er et tilbud de aller fleste bachelorstudentene kan benytte seg av, men det er opp til studentene selv å finne en bedrift de ønsker å jobbe i. For Camilla Løken handlet dette om å finne ut hva hun ville jobbe med etter bachelorgraden, og å få relevant arbeidserfaring hos en bedrift.

Får en fot innenfor

Daglig leder i Brandity, Ina Stølen, forteller at det er de ulike erfaringene som vil skille deg ut i jobbmarkedet.

– Internship er en unik mulighet som gir studentene anledning til å få en fot innenfor næringslivet, forteller hun.

- Jeg vil oppfordre alle studenter til å ta et internship. Man får utrolig mye læring, erfaring og et innblikk i hva fremtiden kan bringe. For meg handlet det om å gripe sjansen når den ble tilbudt, og resultatet ble jo fantastisk, sier Camilla.

Avslutningsvis spurte vi om hun trives i den nye stillingen.

- Hele livet har jeg spurt meg selv hva jeg vil bli når jeg blir «voksen». Når jeg jobber med kvalitativ og kvantitativ kundeinnsikt, hjelper bedrifter å forbedre seg selv, og kan bidra til noe positivt, da føler jeg meg hjemme. Allerede før jeg er ferdig med bachelorgraden har jeg funnet ut hva jeg vil bli og jobbe med innenfor markedskommunikasjon. Så svaret er ja, jeg trives utrolig godt og gleder meg alltid til en ny arbeidsdag!

Camilla Løken tok internship fordi hun ønsket å utfordre seg selv. Så, tar du utfordringen?

Foto og tekst: Student Elisabeth Brekke Førland

Du kan også se alle nyheter her.