BI på snapchat

18. mars 2015

For å møte studentene og potensielle nye studenter der de er, har BI opprettet og lansert en egen snapchatkonto. Hensikten er å vise frem det gode studiemiljøet.



Snapchat anses som den mest uhøytidelige og personlige kommunikasjonsformen innen sosiale medier. Plattformen er gratis, enkel å bruke og har potensiale til å nå ut til svært mange. Samtidig tilbyr plattformen en unik mulighet til å kapre den fulle oppmerksomheten til følgerne våre i opptil ti uavbrutte sekunder. Ved utgangen av 2014 var tilnærmet 80 prosent av befolkningen i aldersgruppen 18-29 år brukere av Snapchat, og tallet er stadig voksende.

"BIOSLO"

Forrige uke lanserte BI snapchatkontoen "BISLO". Kanalen skal brukes til å vise at BI er en skole med et inkluderende studiemiljø. Her vil vi vise frem alt fra studenter til arrangementer og faglig innhold. Gjennom snapchat skal det for eksempel publiseres bilder av arrangementer i regi av studentforeningen (SBIO) for å vise frem det sosiale aspektet ved studietilværelsen.

Stor interesse

Kommunikasjonssjef Ole Petter Syrrist-Leite viser til at kontoen «BIOSLO» allerede har skapt effekt. Etter lansering sist uke har kontoen generert omkring 600 følgere, og tallet er stigende.

– Snapchat er en relativt ny og spennende kanal som vi ser at mange av våre egne studenter og potensielle studenter bruker. Så langt har vi fått god respons, og snapchat vil fremover være viktig for å vise frem vårt studiemiljø og alt som skjer på campus. Vi ønsker å bygge relasjoner tidlig med våre interessegrupper, og da er nye mediekanaler som snapchat viktig å ta i bruk, sier Syrrist-Leite.

Ønsker du å følge BI på snapchat? Legg til «BIOSLO».
Du kan også se alle nyheter her.