Enstemmig seier til Bergensstudenter

17. april 2015

- Laget fra Bergen har skapt et helstøpt konsept og en overbevisende kampanje, sier juryen.

Vinnerne: f.v: Lena Førde, Henrik Norem og Gina Sølvberg

I kurset Integrert markedskommunikasjon lærer studentene på BI å utvikle kampanjer basert på en overordnet markedskommunikasjonsplan. Studentene skal vise at de forstår sammenhengen mellom mål og virkemidler i kommunikasjonsarbeidet og lage en kampanje som gir en langsiktig gevist for bedriften.

Landsdekkende konkurranse

Hvert år blir den beste oppgaven fra hvert studiested plukket ut og byene konkurrerer deretter mot hverdandre. I år var det et lag fra Bergen og et lag fra Oslo som møttes til kamp i finalen. Her presenterte de oppgavene sine foran en jury bestående av representanter fra BI og representanter fra næringslivet i Bergen.

Studentene fra Bergen valgte Toyota til sin oppgave og er strålende fornøyde med seieren. 

Det betyr alltid mye med bekreftelse på at det man gjør er riktig. Det var også en lettelse å innfri Morten William sine forventninger - han var tydelig på at vi skulle vinne, sier Henrik Norem

- Vi utviklet en kampanje for Toyota Aygo. Kampanjen vår ble utviklet med et mål for øye: en helhetlig løsning som skulle engasjere. Derfor lagde vi en løsning vi kalte "The Aygo X-perience", ettersom Aygos merkesymbol er en X som går igjen gjennom hele produktet. 

Vil skape positive opplevelser og holdninger

- Slagordet for kampanjen var "X-press your inner rebel", rettet mot målgruppen urban ungdom, som har stort behov for å uttrykke seg selv. Kampanjen ble sentrert rundt tre store arrangementer med konkurranser, prøvekjøring og informasjon. Årsaken til dette er at vi har tro på story happening som måte å skape positive opplevelser og dermed positive holdninger.

Juryens begrunnelse:

- Laget fra Bergen har skapt et helstøpt konsept og en overbevisende kampanje. De viser til relevant litteratur og får et ekstra pluss for sine kreative løsninger. Kampanjen de har utviklet for Toyota er troverdig, visuelt appelerende og er mer eller mindre klar til implementering. Juryen er enstemmig for Bergen som vinner.

 

Juryen: F.v Jannike i BT, Fredrik Hannestad daglig leder i NOR PR, Morten William Knudsen høyskolelektor BI Bergen, Gerhard Schjelderup najonalt fagansvarlig og Thomas i Oktan reklame

Du kan også se alle nyheter her.