Studieliv

Internship hos godtebutikken

Slik var det å jobbe for Candyking i et semester.

Skrevet av: Julia Ngo
Publisert den 18. desember 2017

Mitt navn er Julia Ngo, og jeg er 22 år og per dags dato går jeg tredjeåret på bachelorstudiet PR og Markedskommunikasjon (som nylig har skiftet navn til Kommunikasjonsledelse) her på Handelshøyskolen BI.

Jeg vil gjerne introdusere dere for det fantastiske tilbudet BI har å by på – nemlig Internship-kurset. Dette kurset vakte tidlig interesse hos meg, da jeg ønsket å gjøre noe utenom det vanlige i løpet av studietiden for å skille meg ut i søknadsbunken hos fremtidige arbeidsgivere.

I tillegg var jeg sulten etter relevant arbeidserfaring, så dette passet meg absolutt utmerket. I høst har jeg vært intern hos Norges største smågodtleverandør – ingen ringere enn Candyking AS.

Hos Candyking har jeg hovedsakelig hatt mye ansvar for deres sosiale medier, og arbeidsoppgavene mine har blant annet vært å utarbeide en kommunikasjonsstrategi med en tilhørende innholds-/publiseringsplan.

Deres rikholdige godterisortiment består av alle mulige former, farger og smaker – og nettopp dette ga meg mulighet til å utvikle kreative idéer for bedriften. Den SWOT- og PESTEL-analysen jeg har lært om i samtlige kurs på BI, har jeg nå fått en praktisk tilnærming til og fått mulighet til å anvende.

Jeg har fått et større og bredere perspektiv på hvordan teorien fungerer i praksis. Internshipet har for meg hatt en svært stor nytteverdi for videre steg i fremtiden, og jeg har – bokstavelig talt – fått smaken på hvordan arbeidslivet er. Muligens litt klisjé, men jeg har i stor grad fått utviklet meg og vokst, både på personlig og profesjonelt nivå, gjennom denne perioden.