Studieliv

Meet and Greet mellom masterstudentene på campus Bergen og Media City.

Torsdag 26. september var en spennende dag for BI – campus Bergens masterstudenter. Disse studentene er ikke bare ferske på Master in Business, de er også de første studentene som tar master på campus Bergen.

Torsdag 26. september var en spennende dag for BI – campus Bergens masterstudenter. Disse studentene er ikke bare ferske på Master in Business, de er også de første studentene som tar master på campus Bergen.

Men hva var så spennende med akkurat denne dagen? Jo, denne dagen fikk de et eksklusivt møte med ansatte i ulike selskap fra medieklyngen. I Bergen er vi nemlig så heldige å ha medieklyngen «Media City Bergen» som nabo. Her holder både medie- og teknologiselskap til, som TV 2, NRK, Vizrt og Deloitte for å nevne noen.

Det hele startet med en fin gåtur fra BI til Media City Bergen, overaskende nok i fult solskinn. Ved ankomst var det en god blanding av smoothies, rundstykker og forsiktig mingling på menyen. Selve opplegget startet deretter med at alle selskapene som var til stede fikk presentere seg. De fortalte om sitt selskaps viktigste oppgaver og satsinger, og flere fortalte også om konkrete muligheter for studentene – alt fra jobb til samarbeid om masteroppgaver.

IBM_520.jpgRepresentant fra IBM forteller om selskapet og muligheter for studenter.
Foto: Synne Knutsen

Etterpå var det studentenes tur til å presentere seg, og alle fortalte da kort om seg selv og sin bakgrunn. Noen hadde kanskje gruet seg litt til dette, men alle klarte seg veldig fint. Representantene fra næringslivet trakk til og med godt på smilebåndet under enkeltes presentasjoner, og stemningen var like vennlig som den var profesjonell.

MSC student Daniel Pedersen_520.jpgMasterstudent Daniel Pedersen presenterer seg selv.
Foto: Synne Knutsen

Så var tiden kommet for det kanskje viktigste med dagen – en real runde mingling. Studentene fikk gå rundt og prate med de ulike menneskene fra bedriftene, og som verten sa; «This is not dangerous, both the students and the companies equally wants to get to know each other». Det tok heller ikke mange minuttene før praten fløt lett og stemningen løsnet i rommet. Denne dagen fikk studentene bygge viktige relasjoner som kan bli vesentlige for deres videre karriere.

Mingling_520.jpgMingling etter presentasjonene.
Foto: Synne Knutsen

Masterstudent Anette påpekte også fordelen med å ikke være en større klasse; - På eventer som i dag er det veldig fint å ikke være så mange studenter i klassen. Nettopp dette gjør at alle får snakket med de ulike bedriftene, og man drukner ikke i mengden.

Drikke_350.jpg

Smoothies og rundstykker til alle før presentasjonene. Foto: Synne Knutsen

Følgende selskap var til stede: Fonn Group, Vizrt, TV 2, StormGeo, Vimond Media Solutions, NCE Finance Innovation, Tjommi, Rainfall, Mjoll, Media City Bergen og IBM.

Erik Wilberg_520.jpgErik Wilberg, Associate Professor, Dept. of Strategy and Entrepreneurship.
Foto: Synne Knutsen

Les mer om masterprogrammet her.