Utveksling

Hvorfor jeg begynte på internasjonal markedsføring

Mitt navn er Marte Sandjord, jeg er 22 år gammel og kommer fra Bodø. Jeg går nå mitt andre år på Internasjonal markedsføring.

Jeg er en klassisk "elsker å reise"-person og jeg får aldri nok av opplevelser. Dette var derfor min motivasjon bak valget av utdanning, da jeg ønsker meg en jobb der reising er en sentral del av jobben – at ingen dager er like. Det som driver meg er tanken på å jobbe med grafisk design, merkebygging, kreativ skriving, sosiale medier og grønn innovasjon. Internasjonal markedsføring gir meg muligheten til dette, om bare jeg selv velger å gripe den.

Etter to friår etter videregående kjente jeg at jeg trengte nye opplevelser og ville derfor utfordre meg selv ved å flytte til en annen by. Jeg hadde hørt utrolig mye bra om BI som skole, og siden livet er kort ville jeg velge noe jeg visste at jeg ville bli fornøyd med. Valget falt da på BI i Oslo, og jeg har ikke angret på den avgjørelsen ett sekund. Et pluss er at alle internasjonale reiser fra Norge går fra Oslo, så det er greit å være nærme!

Hovedgrunnen til at jeg valgte Internasjonal markedsføring var at hele sisteåret gjennomføres i utlandet. Den beste lærdommen kommer fra erfaringer. Skal du lære om internasjonal markedføring er det ingen bedre måte å gjøre det på enn å studere et annet sted i verden. Du kan velge mellom hele syv ulike steder å dra, spredt ut over flere kontinenter. Linjen gir deg grunnlaget for å kunne jobbe med nesten hva som helst innenfor markedsføring, og siden feltet hele tiden er i endring er det bare fantasien som setter grenser for hva du kan gjøre videre.

Det beste med BI er at du er omringet av så mange likesinnede mennesker som inspirerer og motiverer deg videre. Om ti år kan det hende at flere av oss jobber i samme bedrift eller har startet noe eget sammen. Det er fantastisk å tenke på at nettverket mitt består av mine beste venner.

Jeg er så utrolig glad for at jeg tok den avgjørelsen jeg tok, og jeg kommer aldri til å glemme tiden min på BI.