Bachelorstudier

Internasjonal markedsføring

Dette studiet er for deg som kan tenke deg å studere og jobbe i utlandet. Du vil lære ferdighetene du trenger for å få en internasjonal karriere i markedsføring, gjennom en solid grunnutdannelse fra BI og et år med studier i utlandet.

Hva lærer du?

Dette studiet er designet for deg som vil være forberedt til å møte morgendagens globale næringsliv. 

Du vil bli kjent med kulturelle forskjeller, andre språk, skikker og tradisjoner. I tillegg vil du lære hva som gjør markedsføring effektivt, og blir kjent med de økonomiske og politiske institusjonene som påvirker internasjonale bedrifter.

  • Økonomi – og antropologi. Med en forståelse for andre kulturer vil du få et unikt grunnlag for å lære økonomi.
  • Effektiv kommunikasjon. Du vil lære deg å kommunisere godt på engelsk, både skriftlig og muntlig.
  • Globalt perspektiv. Et år i utlandet vil gi deg kunnskaper og erfaringer som er gull verdt i det internasjonale arbeidsmarkedet.

Studieplan

Studieåret på BI er delt i to semestre, et høstsemester og et vårsemester. Det er en eksamensperiode i hvert semester. Studieplanen under gir oversikt over hvilke fag som inngår i studiet, samt når fagene gjennomføres. Spørsmål om noen av disse fagene? Ta kontakt på studier@bi.no.

  • 1. studieår

    Høst

    • Bedriften
    • Markedsføringsledelse
    • Makroøkonomi
    • Business Communication in English (Written)
  • Vår

    • Bedriftsøkonomi og finans
    • Organisasjonsatferd og ledelse
    • Forbrukeratferd
    • Statistikk
  • 2. studieår

    Høst

    • Metode og markedsinnsikt
    • Politisk økonomi
    • Økonomisk antropologi
    • Valgkurs
  • Vår

    • Praktisk økonomi og virksomhetsstyring
    • Bedriftsmarkedsføring, salg og forhandlinger
    • International Marketing
    • Business Communication in English - Oral
  • 3. studieår

    Høst

    • Kurs i utlandet
    • Kurs i utlandet
    • Kurs i utlandet
    • Kurs i utlandet
  • Vår

    • Kurs i utlandet
    • Kurs i utlandet
    • Diploma project in international marketing
    • Diploma project in international marketing

Muligheter i studietiden

Et år i utlandet – velg blant flere spennende destinasjoner

I løpet av dette studiet vil du ta to år i Norge, og det siste året på en av våre partnerskoler i Europa, USA, eller Australia.

Dette er en mulighet til å forberede deg selv til å bo og jobbe i et internasjonalt miljø, med folk fra forskjellige nasjonaliteter og med forskjellige perspektiver, både på næringslivet og privat. Vi tar forbehold om at listen over destinasjoner kan endre seg.

Australia

USA

Frankrike

Tyskland

Kina

England

Spania

Singapore

Hva kan du bli?

En grad i internasjonal markedsføring kan åpne mange muligheter i arbeidsmarkedet. Studiet egner seg også for deg som kan tenke deg å starte en egen bedrift.

Du kan blant annet jobbe med:

  • Markedsføring. Utvikle markedskampanjer som møter den lokale etterspørselen, både i Norge og internasjonalt.
  • Eksport. Finne kjøpere i utlandet for varer og tjenester produsert i et gitt land. I Norge er dette spesielt relevant – kanskje du kan være med på å finne «den neste oljen?»
  • Markedsanalyse. For å kunne gjøre effektiv markedsføring må man vite hvem kunden er. Med dagens teknologi vet vi mer om kundene våre enn noensinne, og de som kan håndtere denne informasjonen har et stort konkurransefortrinn.
  • Bedriftsutvikling. Alle bedrifter har rom for forbedring. Med din innsikt i hvordan bedrifter fungerer, både her hjemme og internasjonalt, kan du rådgi selskaper om hvordan de kan utvikle seg videre.

Typisk BI

Se hva noen av våre tidligere studenter har jobbet med etter å ha tatt en bachelor i internasjonal markedsføring!

Trykk på bildene for å lære mer!

 

typiskbi.no

 

Line Høstmælingen

Gründer og administrerende direktør i Marketing Sobre Ruedas

Profil med video

Magne Hatteland

Marketing Manager i AutoStore

Tor Svendsen

Associate Account Strategist i Google

Hva kan du studere videre?

Etter å ha fullført studiet kan du gå videre med markedsføring på BI, eller lære mer om hvordan bedrifter fungerer ved å ta en master i ledelse og organisasjonspsykologi. Generelt sett vil du ha mulighet til å søke på de fleste masterprogram som ikke krever de tyngre, kvantitative ferdighetene.

I tillegg kan du også kvalifisere for andre mastergrader ved å ta tilleggskurs. Kontakt msc@bi.no for mer informasjon.

Spørsmål om studiet?

Ring meg

Praktisk informasjon

Pris

  • 1. år kr 59.800,-
  • 2. år kr 68.200,-
  • 3. år kr 83.000,-

Prisene gjelder for studieåret 2017/18 og justeres årlig etter normal prisøkning i samfunnet forøvrig. 

BI er en uavhengig kunnskapstiftelse. Det betyr at et eventuelt overskudd går tilbake til skolen i form av utvikling av studiene og mer forskning. 

Se opptakskrav

Søk nå