Bacheloroppgave i kampanjeplanlegging
- Norsk
- PRK 3676
- 15 Studiepoeng
Introduksjon
Kurset Bacheloroppgave i PR og markedskommunikasjon samler trådene i bachelorprogrammet i PR og markedskommunikasjon. Studentene forventes å bruke forskningsmetoder i utvikling av kampanjer. Metodene skal sikre at studentene treffer avgjørelser basert på sikker informasjon; i praksis anvendt forskning. Det innebærer å utvikle et opplegg for bacheloroppgaven der studentene kan vise sitt kunnskaps- og ferdighetsnivå.
Kursets innhold
- Oversikt over litteratur på feltet
- Bakgrunn
- Situasjonsanalyse
- Strategi: formål og delmål
- Idemyldring og kreativitet
- Nøkkelinteressenter
- Budskapsutforming: strategi og taktikk
- Tidsplanleggig og budsjettering
- Iverksettelse
- Kommunikasjonsmåling og evaluering
Læringsmål
- Etter fullført kurs skal studentene være i stand til å gjøre egne undersøkelser, for eksempel å utvikle en integrert kommunikasjonskampanje. En slik kampanje kan være utviklet med tanke på å informere, endre holdninger, oppnå en ønsket atferd, eller annet.
Eksamensform
- Bacheloroppgave: 100%