Kursbeskrivelse

Bachelor­oppgave i kampanje­planlegging

Introduksjon

Kurset ”Bacheloroppgave i PR og markedskommunikasjon” samler trådene i bachelorprogrammet i PR og markedskommunikasjon. Studentene forventes å bruke forskningsmetoder i utvikling av kampanjer. Metodene skal sikre at studentene treffer avgjørelser basert på sikker informasjon; i praksis anvendt forskning. Det innebærer å utvikle et opplegg for bacheloroppgaven der studentene kan vise sitt kunnskaps- og ferdighetsnivå.

Kursets innhold

  • Oversikt over litteratur på feltet
  • Bakgrunn
  • Situasjonsanalyse
  • Strategi: formål og delmål
  • Idemyldring og kreativitet
  • Nøkkelinteressenter
  • Budskapsutforming: strategi og taktikk
  • Tidsplanleggig og budsjettering
  • Iverksettelse
  • Kommunikasjonsmåling og evaluering

Læringsmål

  • Etter fullført kurs skal studentene være i stand til å gjøre egne undersøkelser, for eksempel å utvikle en integrert kommunikasjonskampanje. En slik kampanje kan være utviklet med tanke på å informere, endre holdninger, oppnå en ønsket atferd, eller annet.

Eksamensform

  • Bacheloroppgave: 100%