Kursbeskrivelse

Bachelor­oppgave - Markeds­føring

Introduksjon

Dette kurset gjelder for alle studenter i programmet Bachelor i Markedsføring som ikke tar fordypning (30 studiepoeng).
Bacheloroppgaven er et større selvstendig arbeid, der studenten skal vise at de kan forholde seg til et bedriftsøkonomisk tema og ta helhetlig ansvar for å analysere dette på en god måte. Bacheloroppgaven inngår som en obligatorisk del av studiet. Oppgaven skrives individuelt eller i grupper på inntil tre studenter, der gruppearbeid anbefales.

Kursets innhold

Prosjektets tema skal være selvvalgt, og må ha en forankring i studiets faglige innhold. En nærmere beskrivelse av krav og rammer for oppgaven blir oppgitt ved oppstart av arbeidet.

Læringsmål

Kunnskapsmål:

  • Studentene skal forstå hvordan man gjennomfører et selvstendig utredningsarbeid innen et bestemt tidsrom.
  • Studentene skal opparbeide kunnskap innenfor oppgavens problemområde, understøttet av relevante lærebøker og vitenskapelige artikler.
  • Studentene skal videre forstå hva som skal til for å oppfylle vitenskapelige krav til form og innhold.

Eksamensform

  • Bacheloroppgave: 100%