Kursbeskrivelse

Kundemøte

Kursets innhold

  • Selgers strategiske posisjon
  • Salg og ledelse
  • Salg og prosessene for kunde og selger
  • Betydningen av pris og produkt i salgsarbeidet
  • Det verbale og digitale språk
  • Digital forretningsforståelse og bruk av digitale verktøy
  • Relasjonelle ferdigheter
  • Service som strategisk virkemiddel
  • Etikkens funksjon
  • Planlegging og oppfølging
  • Presentasjon
  • Personlig utvikling og trening

Læringsmål

Målet med kurset er å gi deltakerne kompetanse om hvordan optimale salgsprosesser i butikk og på nett bør gjennomføres. I læringsprosessen vil det vektlegges at møtet med kunden kan være en kombinasjon av fysisk- og digitalt møte. Og hvordan en kan tilpasse seg et marked i stadig endring for å utvikle en bærekraftig virksomhet. Etter kurset skal studentene kunne:

  • Hva kriteriene for et vellykket salg er.
  • Hvilke faktorer optimerer den digitale selger.
  • Hvilken kompetanse er grunnleggende for å kunne sette opp planer for seg selv og kollegaer til forbedring av kundemøtet. Det være seg i butikk eller på nett.

Eksamensform

  • Skriftlig eksamen: 100%