Kursbeskrivelse

Kundemøte

Introduksjon

Målet med kurset er å gi studentene kompetanse om hvordan optimale salgsprosesser i fysisk butikk og den digital butikk kan gjennomføres. I læringsprosessen vil det vektlegges at møtet med kunden kan være en kombinasjon av fysisk- og digitalt møte. Og hvordan en kan tilpasse seg et marked i stadig endring for å utvikle en bærekraftig virksomhet.

Kursets innhold

  • Selgers strategiske posisjon
  • Salg og ledelse
  • Salg og prosessene for kunde og selger
  • Betydningen av pris og produkt i salgsarbeidet
  • Det verbale og digitale språk
  • Digital forretningsforståelse og bruk av digitale verktøy
  • Relasjonelle ferdigheter
  • Service som strategisk virkemiddel
  • Etikkens funksjon
  • Planlegging og oppfølging
  • Presentasjon
  • Personlig utvikling og trening

Læringsmål

 Etter kurset skal studentene kunne:

  • Hvordan avdekke kundens behov i den digitale og den fysisk butikk
  • Hva er kundens motiv ved valg av digital- eller fysisk butikk.
  • Hvilken faktorer optimerer den digitale selger.
  • Hva er en tilpasset forretningskonversasjon
  • Hvilken rolle skal butikkselger ha fokus på
  • Hva skal et opplæringsprogram for butikkselgere inneholde

Eksamensform

  • Skriftlig eksamen: 100%