Integrert markedskommunikasjon
Få kunnskap som setter deg i stand til å gjøre rede for begreper, modeller og viktige verktøy som brukes av en bedrift eller et byrå i deres arbeid med integrert markedskommunikasjon.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Se timeplan
Hvorfor integrert markedskommunikasjon?
Markedskommunikasjon som fag eksisterer for å implementere markedsføringsstrategier, som igjen skal realisere virksomhetsstrategier. Etisk og moralsk bevissthet i arbeidet med markedskommunikasjon gir langsiktig gevinst for en bedrift. Dette kurset gir deg grunnleggende kunnskap om teori og modeller for å utvikle ferdigheter knyttet til suksessfull planlegging av helhetlige tiltak i markedskommunikasjon. Videre får du kunnskap om hvordan effekter kan måles og hvordan påvirkningstiltak skal planlegges.
Emneoversikt
- Markedskommunikasjonsverktøy: Oversikt over hvilke typer reklame, og hvordan man på en suksessfull måte kan kombinere disse for å skape effektiv markedskommunikasjon.
- Hvordan Integrert Markedskommunikasjon fungerer
- Målgruppevalg: Målgruppens beslutningsprosesser, posisjonering, utvikling av kommunikasjonsstrategi, utvikling av mediestrategi og kanalvalg.
- Utfordringer for utforming av budskap: Budskapsprosessering, kreative taktikker, kreative løsninger.
- Integrering av budskap i ulike kanaler
- Effektmålingsmetoder og analyse
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for deg som jobber i en bedrift eller et byrå og arbeider med integrert markedskommunikasjon. Videre passer det for deg som vil etablere et høyt refleksjonsnivå i forhold til sammenhengen mellom mål og virkemidler i markedskommunikasjonsarbeidet.
Praktisk informasjon
-
Dette høyskolekurset er på 7,5 studiepoeng. Kurset inngår i vår valgkursportefølje. Ta kontakt for mer informasjon om hvilke grader dette kan inngå i.
-
Generell studiekompetanse gir deg opptak til dette kurset.
-
Det stilles ingen krav til forkunnskaper ut over opptakskravene, men det vil være en fordel å ha kunnskap fra markedsføringsledelse og forbrukeratferd.
-
Prosjektoppgaven leveres ut ved starten av semesteret, og teller 100 % av karakteren i dette kurset. Oppgaven løses individuelt eller i grupper på inntil tre studenter.
Kurset har tre arbeidskrav, hvorav 2 av 3 må være godkjent for å få lov til å gjennomføre eksamen. Arbeidskrav 1 og 2 er skriftlig arbeid som kan løses individuelt eller i gruppe på inntil 3 personer. Arbeidskrav 3 er en individuell muntlig presentasjon som skal videofilmes av studenten selv og lastes opp til Itslearning.
-
Undervisningsspråket er på norsk.
Pensumlitteratur på engelsk kan forekomme.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Studieavgiften faktureres normalt i begynnelsen av hvert semester og gjelder for det aktuelle semesteret.
Faktura vil du finne under Min faktura inne på studentportalen etter kursstart.
-
- Gerhard E Schjelderup, høyskolelektor ved institutt for kommunikasjon og kultur.