Kurs bachelornivå

Service og innovasjon

Dette kurset dreier seg om nye løsninger: innovasjon og renovering. Med renovering mener vi forbedring av etablerte tjenester, og med innovasjon mener vi utvikling av nye tjenester. Ingen innovasjon eller renovering er vellykket uten at kundene opplever det nye som bedre enn det gamle.

Hvorfor Service og innovasjon?

I den senere tid har vi vært vitne til en sterk fremvekst av elektroniske tjenester, bare i Norge er hele 94 % av befolkningen på nett, og på små bærbare datamaskiner som nettbrett og smarttelefoner. Dette gir grunnlag for helt nye tjenester, men også helt nye forretningsmodeller. Vi er inne i en rivende utvikling hvor vi kontinuerlig må finne nye løsninger på gamle problemer, men også nye løsninger på helt nye problemer. Fremveksten av elektroniske tjenester gir grunnlag for nye løsninger: innovasjon. I dette kurset snakker vi om forbedring av etablerte tjenester som renovering og utvikling av nye tjenester som innovasjon. 

Emneoversikt

Del 1: Service

  • Den moderne servicekunden
  • Modell for moderen tjenesteyting
  • Interne ressurser
  • Sannhetens øyeblikk
  • Eksterne resultater
  • Merkevarens rolle
  • Moderne tjenesteyting i et nøtteskall

Del 2: Innovasjon

  • Innovasjonsfaser
  • Renovering
  • Innovasjon
  • Trendspotting
  • Verdifulle innovasjoner
  • Kommersialisering

 

Hvem passer kurset for?

Kurset vil passe spesielt for studenter på ulike utdanningsprogrammer og som har tjenester og innovasjon som interesse. I tillegg passer kurset for ledere av tjenesteytende virksomheter, som vil bli oppdaterte og inspirerte.

HØR PODCAST OM KURSET

Er du fortsatt usikker på om dette kurset er passer for deg? I podcasten nedenfor vil du få en 7 minutters introduksjon til hva dette kurset handler om.

Praktisk informasjon

"Det viktigste for bedriften er å skape verdi for kunden. I dette kurset stiller vi oss derfor det sentrale spørsmålet: Hvordan skape verdifulle innovasjoner og opplevelser for kunden?"

Nina Helene Ronæs

Høyskolelektor, Institutt for markedsføring

Hvordan gjennomføres kurs til våren?

Vårens kurs og programmer gjennomføres som en kombinasjon av digital undervisning og fysiske samlinger, og gjennomføringene tilpasses hele tiden gjeldende smittevernsanbefalinger fra myndighetene.

Timeplan

Nettstudier: høst 2020
Studiestart mandag 17.august, samtidig som It's Learning åpner.