Høyskolekurs

Sosiale medier

Sosiale medier har blitt en integrert og naturlig del av hverdagen vår. Dette kurset gir deg kunnskapen til å planlegge, måle og bruke sosiale medier effektivt og målrettet for å oppnå ønsket effekt.

Hvorfor Sosiale medier?

Sosiale nettverk har skapt nye møteplasser og muligheter for å dele informasjon, kunnskap og erfaringer i et omfang vi aldri tidligere har sett. Dette byr på muligheter og utfordringer for alle som har et bevisst forhold til eget omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Viktig er det derfor å forstå hvilke nye krav som stilles for å kommunisere effektivt og troverdig med dem man ønsker å nå.

Sosiale medier blir stadig spådd en viktigere rolle i demokratiet og kurset vil derfor gi deg viktig innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for kundekontakt, samfunnsdebatt og meningsutveksling gjennom sosiale medier. 

 

Emneoversikt

  • Datasamfunnet og sosiale mediers rolle i samfunnsutviklingen: Lær hvordan sosiale medier påvirker langt utenfor sine egne plattformer.
  • Forankring, strategisk, personlig og organisatorisk: Få kunnskap til hvordan du skal planlegge, strukturere og organisere kommunikasjon gjennom sosiale medier. Både personlig og for en organisasjon.
  • Sosial kommunikasjon: Forstå hvordan man skal formidle et budskap i sosiale medier for å få ønsket effekt.
  • Roller, jus og etiske problemstillinger: Hvor går grensen for hva man kan poste på sosiale medier – og er det alt som er lov å poste? Lær hvordan du håndterer juridiske og etiske problemstillinger knyttet til virksomhet på sosiale medier. 

Kontakt oss

Har du spørsmål til dette kurset? Eller er du usikker på hvilke kurs eller studier som passer for deg? Ta kontakt, så hjelper vi deg!

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Praktisk informasjon

Oppstartsdato

Nettstudier: vår 2018
Bergen: vår 2018
Stavanger: høst 2018
Trondheim: høst 2018

Forkunnskaper og opptakskrav

  • Forkunnskaper: Det kreves ingen særskilte forkunnskaper i dette kurset.
  • Opptakskrav: Se opptakskrav for dette kurset.

Gjennomføring

Nettstudier: Kurset gjennomføres over ett semester med undervisning via læringsplattformen itslearning. Kurset har ikke fysiske samlinger, men undervisning skjer via temabaserte videoer og direktesendte webinarer i tillegg til annet faglig innhold på itslearning. 

I Bergen, Stavanger og Trondheim gjennomføres kurset sammen med fulltidsstudentene på dagtid.

Eksamensform

Kurset avsluttes med en én ukes fagoppgave som løses individuelt eller i grupper på inntil tre studenter.

Annen relevant informasjon

  • Kostnader: Se Priser ved Handelshøyskolen BI for fullstendig oversikt.
  • Pensum: Vi sender ut pensumlister til alle studenter i god tid før kurset starter.
  • Kursansvarlig: Cecilie Staude, høyskolelektor ved institutt for markedsføring.
Søk nå