-
Korte kurs

Bærekraftige strategier og grønne innovasjoner

I dette kurset ser vi på hvorfor effektiv ledelse av utfordringer knyttet til bærekraft krever at disse blir en integrert del av selskapets totale strategi og virksomhetsstyring.

Dette kurset tilhører kursserien Bærekraft som konkurransefortrinn.

Eksterne krav til grønn vekst, teknologiske nyvinninger og økt fokus på bærekraftige produkter og tjenester fra både kunder og stat, vil påvirke forretningsmodeller og praksis sterkt fremover. I dette kurset legges det særlig vekt på grønne strategier for økt verdiskapning og lønnsomhet gjennom grønn omstilling og grønne innovasjoner som bryter med det gamle for å skape lønnsomhet og konkurransefortrinn.

HVA LÆRER DU?

  • Reflektere over hvordan internasjonale mål og teknologier for bærekraft påvirker egne forretningsmodeller og virksomhetsstyring
  • Beherske en strategisk modell for omstilling av enhver virksomhet til grønn vekst
  • Anvende teori for innovasjon av smarte ideer/forretningsmodeller i egen virksomhet

GJENNOMFØRING

Hvert kurs har en varighet på totalt tre uker. All undervisning er digital, og felles for alle kurs er tre 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. Det gjøres opptak fra nettsamlingene i de fleste kursene. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, f.eks. video, oppgaver, diskusjoner, selvtester m.m.

Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne på Insendi. Dersom du har planer om å gjennomføre alle tre kurs i en kursserie og formalisere med eksamen, vil du måtte regne med å kjøpe en bok eller to i tillegg.

Slik fungerer det

  1. Velg kurs: Hver kursserie består av tre kurs der hvert delkurs utgjør en separat enhet. Du kan melde deg på ett eller flere kurs innen samme serie eller på tvers av kurs-serier avhengig av hva du har behov for. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker.
  2. Mulighet for eksamen: Dersom du har meldt deg på tre kurs fra samme kursserie, samt oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien. Les mer om eksamen her.

ONLINE, FLEKSIBELT OG KOMPAKT

De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format.

Hvert kurs gjennomføres på tre uker, med en digital tre-timers samling per uke. I tillegg jobber du med stoff og aktiviteter på læringsplattformen.

Alle kurs som tilbys er valgt ut med spesiell relevans for bedrifter og organisasjoner i 2022.

FORELESERE

Foreleser Cecilie Staude

Cecilie Staude er høyskolelektor ved institutt for markedsføring og har flere års erfaring fra PR-bransjen, blant annet fra Geelmuyden Kiese. Hun er en svært populær foredragsholder innen temaer som markedsføring, kommunikasjon og sosiale medier.

Helleik Syse

Helleik Syse tilhører Universitetet i Stavanger.
 
 

"Jeg valgte kursserien da kompetanse innen bærekraft er høyaktuelt i dagens samfunn. Det at kurset tilbys som en kursserie med mulighet for å skrive en avsluttende prosjektoppgave har bidratt til at jeg har fått en økt forståelse av hvordan min virksomhet arbeider med bærekraft på ulike nivåer i organisasjonen. Kurset har gitt meg kompetanse til å utarbeide konkrete bærekraftstiltak i min arbeidshverdag."

Åse Marit Dagsland

Commodity Manager, Siemens

Betaling

Pris per kurs er 6450,- Betaling (vipps eller kort) ved påmelding. Kvittering sendes til oppgitt e-post. Faktura blir ikke sendt ut.

TIMEPLAN OG PÅMELDING HØSTEN 2022

  • Søknadsfrist: 01. desember 2022 (det er mulig å melde seg på etter læringsplattformen har åpnet)
  • Oppstart: 02. desember 2022 (læringsplattformen Insendi åpner)
  • Nettforelesninger: 05.12, 12.12, 19.12, kl. 13:00 – 16:00


Meld deg på her

Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder. 

Praktisk informasjon