Kursserie: Bærekraft som konkurransefortrinn

Grønn markedsføring og kommunikasjon

I dette kurset ser vi på psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger, samtidig som vi ser på strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss. Oppstart 7. januar!

Dette kurset tilhører kursserien Bærekraft som konkurransefortrinn.

Det grønne skiftet er over i en ny fase. De politiske målene er satt, teknologiene finnes og nye virksomheter slåss om oppmerksomheten om bærekraftige alternativ med tradisjonelle aktører. Kommunikasjon og markedsføring spiller en nøkkelrolle i det grønne skiftet. Men hva gjør at folk «skrur av» når du hører om klima og miljø og hvorfor er klimakommunikasjon så krevende? I dette kurset tar vi for oss psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger. Vi ser også på  strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss.

HVA LÆRER DU?

  • Bidra i å planlegge og gjennomføre kommunikasjons- og markedsføringstiltak for synliggjøring av bærekraft i virksomhetens grønne produkter og tjenester

Forelesere

Per Espen Stoknes

Per Espen Stoknes er TED Global Speaker, utdannet psykolog med doktorgrad i grønn økonomi og arbeider som forsker og leder for BI Senter for Grønn Vekst. Han er med-grunnlegger av flere miljøteknologiselskaper og har lang erfaring som foreleser samt bedriftsrådgiver innen scenario-baserte strategier.

Medium-ceciliestaude_1.jpg

Cecilie Staude er høyskolelektor ved institutt for markedsføring og har flere års erfaring fra PR-bransjen, blant annet fra Geelmuyden Kiese. Hun er en svært populær foredragsholder innen temaer som markedsføring, kommunikasjon og sosiale medier.

Gjennomføring

Hvert kurs har en varighet på totalt tre uker. All undervisning er nettbasert, og felles for alle kurs er tre 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. (Det blir gjort opptak av disse). Øvrig undervisning skjer via læringsplattformen Insendi og består av fagstoff i ulike former, video, oppgaver, diskusjoner, selvtester m.m. Dette kan variere fra kurs til kurs.

Slik fungerer det

  1. Velg kurs: Hver kursserie består av tre kurs der hvert delkurs utgjør en separat enhet. Du kan melde deg på ett eller flere kurs innen samme serie eller på tvers av kurs-serier avhengig av hva du har behov for. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker.
  2. Mulighet for eksamen: Dersom du har meldt deg på tre kurs fra samme kursserie, samt oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien. Les mer om eksamen her.

Betaling

Pris per kurs er 5950,-. Betaling gjøres ved påmelding.

TIMEPLAN og påmelding

  • Oppstart: 7. januar 2021 (læringsplattformen Insendi åpner)
  • Nettforelesninger i uke 2, 3 og 4: Mandager kl. 13-16
    Første forelesning: 11. januar.


Meld deg på her

Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder.