Kursserie: Bærekraft som konkurransefortrinn

Grønn markedsføring og kommunikasjon

I dette kurset ser vi på psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger, samtidig som vi ser på strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss.

Dette kurset tilhører kursserien Bærekraft som konkurransefortrinn.

Det grønne skiftet er over i en ny fase. De politiske målene er satt, teknologiene finnes og nye virksomheter slåss om oppmerksomheten om bærekraftige alternativ med tradisjonelle aktører. Kommunikasjon og markedsføring spiller en nøkkelrolle i det grønne skiftet. Men hva gjør at folk «skrur av» når du hører om klima og miljø og hvorfor er klimakommunikasjon så krevende? I dette kurset tar vi for oss psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger. Vi ser også på  strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss.

HVA LÆRER DU?

  • Bidra i å planlegge og gjennomføre kommunikasjons- og markedsføringstiltak for synliggjøring av bærekraft i virksomhetens grønne produkter og tjenester

Forelesere

Per Espen Stoknes

Per Espen Stoknes er TED Global Speaker, utdannet psykolog med doktorgrad i grønn økonomi og arbeider som forsker og leder for BI Senter for Grønn Vekst. Han er med-grunnlegger av flere miljøteknologiselskaper og har lang erfaring som foreleser samt bedriftsrådgiver innen scenario-baserte strategier.

Medium-ceciliestaude_1.jpg

Cecilie Staude er høyskolelektor ved institutt for markedsføring og har flere års erfaring fra PR-bransjen, blant annet fra Geelmuyden Kiese. Hun er en svært populær foredragsholder innen temaer som markedsføring, kommunikasjon og sosiale medier.

Slik fungerer det

  1. Velg kurs: Du kan melde deg på et eller flere kurs innenfor ulike kursserier, men merk at dersom du skal avlegge eksamen og få 7.5 studiepoeng, må du gjennomføre alle tre kurs i samme serie. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker. (Det vil dessuten bli satt opp nye runder med samtlige kurs i løpet av studieår 2020/2021).
  2. Mulighet for eksamen: Dersom du har gjennomført tre kurs fra samme kursserie, og oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien, som totalt gir 7,5 studiepoeng. Første eksamensmulighet er i desember og gjennomføres som en skriftlig prosjektoppgave. Man kan skrive alene eller i grupper på opptil 3 personer. Eksamenspåmelding blir tilgjengelig i august/september og man vil få oppgaven formidlet i september. Studiepoengene kan kombineres inn i vår eksisterende gradsstruktur, slik at du om ønskelig kan bygge en grad over tid.

OPPBYGGING OG GJENNOMFØRING

Kurset gjennomføres 100% nettbasert. Undervisningen foregår online og består av webinarer og andre digitale læringselementer, som undervisningsopptak, podkaster og videosnutter. 

Betaling

Pris per kurs er 5950,-. Betaling gjøres ved påmelding. 

Oppstart og påmelding

  • Gjennomføring: Uke 38, 39 og 40
  • Nettforelesninger: Mandager kl. 13-16
  • Oppstart: 14. september 2020 (læringsplattformen åpner)


For å registrere deg som deltaker, trenger vi noen personopplysninger. Vennligst fyll inn skjemaet under. 


Meld deg på her

 

Nyhet; korte kurs på BI! Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder.