Executive Master of Management

Nyskaping og kommersiali­sering

Innovasjon består av nyskaping og kommersialisering. I dette programmet lærer du mer om digital transformasjon, innovasjonskultur, samt implementering av nye forretningsmodeller og plattformer.

HVORFOR NYSKAPING OG KOMMERSIALISERING?

To megatrender innen teknologi og økonomi står bak noen av vår tids største endringer, og disse blir avgjørende for hvordan verdier skapes i tiden fremover. For det første utvikler teknologien seg lynraskt, enten det gjelder kunstig intelligens, Internet of Things, Big Data eller andre forhold. For det andre kommer de største inntektene i økende grad fra tjenester ‒ og ikke produkter.

Selv om innovasjonsfaget og verdiskaping har endret seg fundamentalt de siste årene, bruker mange organisasjoner et gammelt tankegods. I dette programmet fokuserer vi på nye, konkrete verktøy for innovasjonsledelse, både i teori og praksis. Du lærer å lede innovasjonsprosesser, i tillegg til utvikling, digitalisering og kommersialisering av nye produkter, prosesser, tjenester og konsepter ‒ slik at du er klar til å skape økte verdier for din bedrift.

Programmet inkluderer et opphold i San Francisco, Berkeley og Silicon Valley for å gi faglig inspirasjon og innsikter om innovasjonsledelse, nye digitale forretningsmodeller og innovasjonskultur fra et dynamisk område som er svært forskjellige fra de fleste sider ved norske innovasjonsmiljøer.

Programmets samlinger

  • Nye modeller og verktøy innen feltet innovasjon
  • Utvikling av nye produkter, prosesser, og tjenester
  • Kommersialisering av innovasjoner
  • Digitalisering, nye forretningsmodeller, innovasjon, e-Business og nye trender i Silicon Valley
  • Implementering av justert forretningsmodell for egen bedrift eller resultatenhet

Hvem passer programmet for?

Programmet er primært rettet mot ledere og mellomledere som arbeider med forretningsmessige målsetninger, digitaliseringsstrategi, forretningsmodeller, utvikling, markedsføring, organisasjonsutvikling eller IT ‒ og som ønsker å utvide sin kunnskap og lederkompetanse innen innovasjon og digital transformasjon.

Det er også relevant for deg som er ansatt i offentlig sektor, med ansvar for innovasjon, kommersialisering og verdiskaping på nasjonalt, regionalt eller lokalt nivå, eller engasjert i utviklingen av offentlige tjenester overfor publikum.

Praktisk informasjon

Les hva tidligere studenter sier om dette programmet

"Programmet har gitt god innsikt i teoretiske innovasjonsmodeller og praktiske innovasjons caser. Stoffet dekker alt fra idéfase, til gjennomføring og kommersialisering. Som deltaker sitter jeg igjen med en nyttig verktøykasse for innovasjon - relevant både for gründervirksomheter og etablerte bedrifter. I tillegg har jeg via dette programmet fått et nettverk av likesinnede å diskutere innovasjon med – på tvers av bransjer og fagområder."
KNUT SAGBAKKEN
Virksomhetsarkitekt, Norsk Tipping

"Det er veldig bra at BI, med professor Peder Inge Furseth i spissen, legger opp til et slikt program hvor man får lært av verdens fremste professorer og grundere hva de har erfart, og deres tips til at vi skal kunne oppnå det samme."
SIMEN SWANSTRØM HELLY-HANSEN
Kategori- og Innkjøpsdirektør Apotek1

Foreleser

Peder Inge Furseth

Peder Inge Furseth er professor på BI og faglig ansvarlig for dette masterprogrammet. Han er utdannet Ph.D Dr. Polit. fra Universitetet i Oslo, og har 20 års erfaring som forsker og foreleser innenfor ledelse og innovasjonsstrategi.

Relevante lenker

KONTAKT OSS

Har du spørsmål til dette kurset? Eller er du usikker på hvilke kurs eller studier som passer for deg? Ta kontakt, så hjelper vi deg!

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Administrativt ansvarlig

På våre masterprogrammer har du en fast kontaktperson som følger deg opp fra søknad til eksamen.

NYTTIGE LENKER

Timeplan

Oslo: Gjennomføring høst 2019/vår 2020

1. samling: 18.09 - 20.09
2. samling: 26.11 - 29.11
3. samling: 21.01 - 24.01
4. samling: 08.03 - 11.03
5. samling: 05.05 - 07.05


Vi tar forbehold om endringer i timeplanen.

Søk nå