Bachelor of Management

Salgsstrategier med digitale perspektiver

Er du en moderne selger? Dette kurset gir deg kunnskap om strategier og ledelse, og ruster deg til å gå inn i vår digitale verden med spesialkompetanse innenfor salg, kundekommunikasjon og nye forretningsmodeller.

HVORFOR SALGSSTRATEGIER MED DIGITALE PERSPEKTIVER?

Salg handler grunnleggende om å skape verdier for virksomheter og kunder. Fra å spørre om hvordan vi skal selge, dreier spørsmålet nå seg oftere om hvordan virksomheten kan tjene sine penger. Aktivitetene eller prosessene som fører til inntekter har endret seg dramatisk som følge av konkurransen og digitale muligheter.

Hvordan kan virksomheten tilpasse salgs- og forhandlingsstrategier til den enkelte kunde? Hvordan kan man planlegge salgsinnsatsen og lede teknologer og forretningskonsulenter for å oppnå konkurransefortrinn og vinne kontrakten?

Målet er at du etter endt kurs skal være i stand til å utvikle strategier, både for salg og forhandlinger, som reflekterer den overordnete forretningsstrategien. I tillegg skal du kunne organisere, lede, budsjettere og evaluere et salgsapparat. Kurset reflekterer virksomheters digitale virkelighet, og tar utgangspunkt i kundenes digitale beslutningsreiser, samt viser til digitale verktøy for kundeoppfølging i utviklingen av salgsstrategien.

EMNEOVERSIKT

Dette er noen av temaene vi ser på:

  • Digital og analog forretningskommunikasjon
  • Sosiale medier og innholdsmarkedsføring
  • Case-basert forhandlingstrening
  • Innføring i salgsledelse
  • Motivasjon og ledelse av selgere
  • Evaluering av salgsprestasjoner

HVEM PASSER KURSET FOR?

Dette kurset passer for deg som har erfaring som selger eller leder innenfor enten b2b (bedrift til bedrift) eller b2c (bedrift til kunde), men som ønsker nye utfordringer.

Praktisk informasjon

"Gode selgere er ikke automatisk gode salgsledere. Salgsledelse handler derfor ikke bare om å forstå salg, men like mye om hvordan man skal planlegge, motivere, lede og måle selgere."

Lars Olsen

Professor, Handelshøyskolen BI

Forelesere

Roy Elvegård er høyskolelektor ved Institutt for markedsføring. Han har i en årrekke forelest innenfor områder som markedsføring, kommunikasjon, merkevarebygging og ledelse. Elvegård har også bakgrunn som rådgiver og konsulent i næringslivet, blant annet knyttet til startups, karriererådgiving og lederutvikling.

Lars Olsen er professor ved Institutt for markedsføring og er en av landets ledende eksperter innenfor temaer som merkevareledelse og -strategi, markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Han er også en populær foredragsholder, både internt og eksternt, og har i en årrekke bistått større nordiske selskaper som konsulent og rådgiver. 

KONTAKT OSS

Har du spørsmål til dette kurset? Eller er du usikker på hvilke kurs eller studier som passer for deg? Ta kontakt, så hjelper vi deg!

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Administrativt ansvarlig

På våre kurs har du en fast kontaktperson som følger deg opp fra søknad til eksamen.

NYTTIGE LENKER

Timeplan

Oslo: Gjennomføring høst 2018

1. samling: 26.09 - 27.09
2. samling: 22.10 - 23.10
3. samling: 03.12 - 04.12

Forelesning alle dager kl. 09.00 - 16.00.

Vi tar forbehold om endringer i timeplanen.

Søk nå