Kursets innhold
Oppgaven kan skrives innenfor alle fag- og bransjeområder relatert til studiet. Følgende krav stilles til valg av oppgave:
Oppgaven skal ha forankring i en bedrift eller organisasjon og det skal formuleres en problemstilling som faller innenfor entreprenørskapsfeltet. Det skal være mulig å formulere en konkret problemstilling som skal inngå i en helhetlig prosess, fra problemforståelse, datainnsamling, analyse, til strategi, plan eller tiltak. Anvendelse av stoff fra flere fagområder vil i alle tilfeller være påkrevet. Så sant ikke oppgaven skrives som en teoretisk oppgave, skal oppgaven inneholde innsamling av et sett primærdata i forbindelse med analysen.
I bacheloroppgaven skal studentene benytte kvalitativ metode, eksplorativt forskningsdesign og gjennomføre dybdeintervjuer.
Studentene kan velge mellom følgende tematiske oppgaver:
- Eget selskap (dybdeintervjuer med 20 brukere eller kunder, eventuelt andre relevante partnere)
- Entreprenørskap (dybdeintervjuer med 5 - 7 selskaper innenfor et avgrenset område)
- Intraprenørskap (dybdeintervjuer med 10 - 12 informanter)