Studier og kurs Norsk English
-
Utdrag fra kursbeskrivelse

KI i markedsføring

Introduksjon

I en digital tidsalder gir kunstig intelligens (KI) markedsførere unike muligheter til å forstå og engasjere kunder på nye og mer treffsikre måter. Ved å bruke KI kan markedsførere skape tilpassede kundeopplevelser, styrke grunnlaget for beslutninger i kampanjer og analyser, samt automatisere og effektivisere prosesser som tidligere krevde mye manuelt arbeid. Kurset tar sikte på å gi praktisk innsikt i hvordan KI kan anvendes som et strategisk verktøy for å øke effekten og verdien av markedsføringsarbeidet.

Kursets innhold

  • Grunnleggende konsepter: hva KI er og hvordan maskinlæring fungerer. Gi oversikt over vanlige KI-verktøy som brukes i markedsføring.
  • Kundeinnsikt og segmentering: hvordan markedsførere kan bruke KI til å analysere kundedata og identifisere mønstre basert på atferd, preferanser og demografi.
  • Automatisert kundekommunikasjon: hvordan KI kan brukes til å personalisere kundereisen og håndtere kundespørsmål, support og salg i sanntid, samt hvordan de integreres i en kundestrategi.
  • KI i innholdsproduksjon: hvordan KI kan brukes til å generere innhold og optimalisere annonsering til riktige målgrupper til rett tid, og forbedre effektiviteten i markedsføringsarbeidet.
  • KI i analyse og beslutningsstøtte: hvordan KI-verktøy kan analysere resultater av markedsføringskampanjer i sanntid, og gi markedsførere innsikt i hva som fungerer, og hva som ikke gjør det.
  • Etikk og personvern: hvordan bedrifter må balansere personalisering med personvernkrav og GDPR når de bruker KI for å samle inn og analysere data.

Forbehold

Dette er et utdrag fra den komplette kursbeskrivelsen for kurset. Dersom du er aktiv student på BI, kan du finne de komplette kursbeskrivelsene med informasjon om bl.a. læringsmål, læreprosess, pensum og eksamen på portal.bi.no. Vi tar forbehold om endringer i denne beskrivelsen.