Introduksjon
Dette er et grunnleggende introduksjonskurs til bachelorprogrammet "Digital kommunikasjon og markedsføring". Vi vil kombinere noen innledende praktiske erfaringer innen engasjement på nett og sosiale medier med grunnleggende teoretiske refleksjoner som vil hjelpe deg å bygge en forståelse for sentrale prinsipper og dynamikk innen digital kommunikasjon.
Kurset er delt inn i fire deler. De to første delene undervises i høstsemesteret, og de to andre delene i vårsemesteret. For en beskrivelse av de fire delene, se avsnittet om "Kursinnhold".
Kurset er forankret i teori om kommunikasjon, sosiale medier og overtalelse. Kurset retter seg først og fremst mot engasjement, som kan være både positivt og negativt. Sentrale elementer involverer hvordan engasjement er knyttet til digital kommunikasjon, budskap og merkenavn. Et viktig mål for emnet er at studentene skal kunne analysere og forstå sosiale og digitale medier, og se muligheter og utfordringer ved å bruke disse mediene til strategisk kommunikasjonspraksis.