-
Norwegian
-
MAN 5137
-
15 ECTS
Introduction
I dette programmet fokuseres det på å heve kandidatens forståelse for grunnleggende teorier innen skole- og forbedringsledelse, samt en forbedret kompetanse i analyse av egen virksomhet.
Dette programmet lærer kandidaten hva ledelse innebærer av muligheter og utfordringer, hvorfor ledelse i skolen er viktig og hvordan rollen som klasseleder best kan utformes.
Målgruppen er lærere og mellomledere som har ambisjoner om å ta lederansvar og øke til ledelseskapasitet.
Programmet er utviklet og gjennomføres spesielt for KS (kommunesektorens organisasjon).
Course content
Skoleeffektivitet og ledelse på egen skole
Skoleledelse i teori og praksis
Lærende ledelse
Hva måler nasjonale prøver og kompetansetester
Mål, resultatmåling og resultatoppfølging i skolen
Profesjonelle læringsfellesskap
Læringsmiljø
Pedagogisk analyse
Evidensbasert ledelse
Ledelse av menneskelige ressurser (HRM)
Motivasjon
Klasseledelse
Personlighet
Selvledelse
Disclaimer
This is an excerpt from the complete course description for the course. If you are an active student at BI, you can find the complete course descriptions with information on eg. learning goals, learning process, curriculum and exam at portal.bi.no. We reserve the right to make changes to this description.