Lederskolen I: Grønne forretningsmodeller som konkurransefortrinn
På årets første Lederskolen treffer du Cecilie Staude som gir deg innsikt i de enorme mulighetene for verdiskapning som ligger i grensesnittet mellom ny teknologi, nye markeder og bærekraft.
- Starter:09:45, 24. januar 2020
- Slutter:13:00, 24. januar 2020
- Sted:BI - Campus Stavanger
- Kontakt:Bernt Skandsen (bernt.skandsen@bi.no)
FNs bærekraftsmål bidrar til at rammebetingelsene i offentlig og privat sektor endres. Krav til grønn vekst, teknologiske nyvinninger og økt fokus på bærekraftige produkter og tjenester, påvirker forretningsmodeller og praksis.
Samtidig ser vi at fremtidens forbrukere trekkes mot virksomheter som ønsker å bidra til en positiv endring i verden. Det leder næringslivet i retning av ikke bare finansiell avkastning, men også sosialt ansvar som påvirker deres strategi, markedsføring og kommunikasjonsformer.
Cecilie Staude er høyskolelektor ved institutt for markedsføring og har flere års erfaring fra PR-bransjen, blant annet fra Geelmuyden Kiese. Hun er en svært populær foredragsholder innen temaer som markedsføring, kommunikasjon og sosiale medier.