-

MSG Consulting fra Campus Oslo vant nasjonal case-konkurranse

16. november 2020

MSG Consulting fra BI Campus Oslo gikk seirende ut av den nasjonale case-konkurransen, som utfordret deltakerne til å presentere forslag for hvordan næringsmiddelkonsernet TINE skal gjennomføre sin nye strategi de neste tre til fem årene.

Til sammen deltok seks lag fra BIs campuser i Oslo og Trondheim i årets digitale versjon av BINCC, som foregikk over tre intensive dager i slutten av oktober. Vinneren skal representere BI i FEP UPORTO International Case Competition (online) 17. - 20. November, og i BI International Case Competition 16. - 20. Februar 2021.

Lagene fikk kun 12 timer til å forberede en presentasjon av «TINE-caset» foran en jury bestående av fem selskapsrepresentanter fra TINE, Gjensidige og Orkla.

Vinnerlaget BINCC som tar gruppebilde i dress

-Teamet er veldig fornøyd med resultatet, men vi innrømmer at det var en slitsom prosess da vi bare fikk 2 timer søvn før den endelige presentasjonen. Vi tror at våre dynamiske team-ferdigheter differensierte oss fra andre lag, ettersom våre individuelle styrker balanserte hverandre godt, sier lagmedlemmene fra MSG Consulting.

Deltakerne ble også utfordret med et første case fra BI StartUP tidligere i konkurransen, der studentlaget Fischer Consulting fra BI Campus Oslo stakk av med seieren.  Fischer Consulting fikk også en andre plass i TINE-caset og skal representere BI i John Molson Undergraduate Case Competition (online) 28. Februar til 6. Mars 2021. MSG Consulting kom på andre plass i StartUp-caset.

-Også etter å ha blitt nummer to i det første caset, økte motivasjonen vår betraktelig etter å ha analysert forbedringspotensialet vårt med BIs case-leder Svein Lund. Vi analyserte konkurrentens presentasjoner, valgte det vi likte fra hvert lag og deretter innlemmet det i vår egen løsning, sier teammedlemmene i MSG Consulting.

Om casekonkurransen:

  •  Årets case: TINE har utviklet en ny strategi mot 2025. Visjonen er «Sammen skaper vi et levende Norge». TINE er nå i ferd med å implementere den nye strategien, og lagene ble utfordret til å identifisere barrierer og muligheter til en effektiv gjennomføring.
  •  Vinnerlaget MSG Consulting består av BBA- og finansstudenter fra BI Campus Oslo: Collin Mazgaloff, Johs Seeberg, Hamza Ajmal og Sondre Skår
  • Vinneren av BIs start up case Fischer Consulting består av BI Campus Oslo-studentene: Aleksandra Sem, Joakim Myhre Rolfsøn, Jonas Lindal og Vladimir Makhno.
  • Året jurymedlemmer bestod av Nina Kvalheim, Head of HR (TINE), Unn Grønvold Nikolaisen, Category Marketing Director (TINE), Jakob Schjerven, Head of Media (TINE), Sigurd Syrdal, Head of Strategy and Network (Gjensidige) og Victor Rolfsnes, Brand Manager (Orkla).
  • For mer informasjon om årets nasjonale casekonkurranse: https://www.bi.edu/about-bi/calendar/2020/october/bi-national-case-competition-2020/

 

 

 

;
Du kan også se alle nyheter her.