DLF Kompetanseprogram

Dagligvareleverandørenes forening (DLF) leverer et unikt kompetanseprogram utviklet for å styrke merkevarens posisjon og øke medlemsbedriftenes kompetanse i et stadig mer krevende marked. Programmet er eksklusivt for medlemmer i DLF.

Med økende behov for å styrke merkevarens posisjon og kontinuerlig øke kompetansen i et stadig mer krevende marked, har DLF i samarbeid med BI utviklet et skreddersydd kompetanseprogram for vår bransje. Programmet gir 15 studiepoeng og skal styrke bedriftens evne til å skape kategorivekst med lønnsom utvikling gjennom sine merkevarer. 

DLF Kompetanseprogram gir deltakere økt kompetanse innenfor merkevareledelse, kategoriinnsikt, økonomi, forretningsanalyse og -utvikling i dag og i fremtiden.

Tema

  • Merkevareledelse og forbrukeradferd
  • Kategorinnsikt og - utvikling, styrking av kategoriarbeidet mot kjedene, drevet av merkevarer
  • Forbrukeres beslutningsprosesser og valgmodeller som grunnlag for å utarbeide strategier for holdningsendring og holdningsdannelse
  • Hvordan bærekraft­mål og sirkulærøkonomi kan påvirke virksomheten, og hvordan ta hensyn til dette i virksomhetens forretningsutvikling

 

For mer informasjon og detaljer se brosjyre

Hvem kan delta?

I tillegg til KAM og medarbeidere innen salg- og kategoriledelse, er programmet også relevant for deg som jobber innen kommunikasjon, logistikk, marked, produktledelse med flere. Bedriften avgjør selv antall og hvem de ønsker å videreutdanne for å øke relevant kompetanse, for eksempel medarbeidere med stort potensial som man ønsker skal utvikle seg for å forbli i bedriften. Programmet er eksklusivt for DLFs medlemsbedrifter, og det kan delta flere fra samme bedrift.

Læringsutbytte

Programmet gir økt forståelse for verdikjede og mekanismer i bransjen, gjennom kunnskap om hva som styrer kjedenes beslutninger og hvordan man kan sikre seg en bedre posisjon som aktive kategoriutviklere. Deltakerne får en god forståelse for prosesser og metodebruk, slik at kompetansen kan videreføres og benyttes av hele bedriften. Programmet skal styrke bedriftenes evne til å skape kategorivekst med lønnsom utvikling gjennom sine merkevarer.

 

Søk nå

Praktisk informasjon

Forelesere

Robert Ingvaldsen image

Robert Ingvaldsen

Ingvaldsen ivaretar det faglige innholdet på Forbrukeradferd- og merkevarebygging i varehandel. Han har flere års erfaring med management og markedsføring av kjøpesenter.

Espen Skaldehaug image

Espen Skaldehaug

Espen Skaldehaug har det faglige ansvaret for Økonomistyring i virksomheten og har mange års erfaring med undervisning innen økonomiske fag og ledelse.

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål knyttet til DLF Kompetanseprogram:

E-post: info@bi.no
Telefon: 464 10 000

Video

Hvordan gjennomføres kurs til høsten?

Gjennomføringen av høstens kurs og programmer tilpasses hele tiden gjeldende smittevernanbefalinger fra myndighetene. Når det er nødvendig, vil undervisningsaktiviteter gjennomføres digitalt.

Spørsmål? Kontakt oss på info@bi.no

Timeplan

Gjennomføring høst 2021
1. samling: 13. - 14. september
2. samling: 27. - 28. oktober
3. samling: 22. - 23. november

Her finner du høstens kursbeskrivelse

Gjennomføring vår 2022
4. samling: 17. - 18. januar
5. samling: 07. - 08. mars
6.samling: 25. - 26. april

Her finner du vårens kursbeskrivelse