DLF Kompetanseprogram
Dagligvareleverandørenes forening (DLF) leverer et unikt kompetanseprogram utviklet for å styrke merkevarens posisjon og øke medlemsbedriftenes kompetanse i et stadig mer krevende marked. Programmet er eksklusivt for medlemmer i DLF.
- Norsk
- Deltid
- Pris: 43 000 kr
- Se timeplan
Med økende behov for å styrke merkevarens posisjon og kontinuerlig øke kompetansen i et stadig mer krevende marked, har DLF i samarbeid med BI utviklet et skreddersydd kompetanseprogram for vår bransje. Programmet gir 15 studiepoeng og skal styrke bedriftens evne til å skape kategorivekst med lønnsom utvikling gjennom sine merkevarer.
DLF Kompetanseprogram gir deltakere økt kompetanse innenfor merkevareledelse, kategoriinnsikt, økonomi, forretningsanalyse og -utvikling i dag og i fremtiden.
TEMA
- Merkevareledelse og forbrukeradferd
- Kategorinnsikt og - utvikling, styrking av kategoriarbeidet mot kjedene, drevet av merkevarer
- Forbrukeres beslutningsprosesser og valgmodeller som grunnlag for å utarbeide strategier for holdningsendring og holdningsdannelse
- Hvordan bærekraftmål og sirkulærøkonomi kan påvirke virksomheten, og hvordan ta hensyn til dette i virksomhetens forretningsutvikling
HVEM KAN DELTA?
I tillegg til KAM og medarbeidere innen salg- og kategoriledelse, er programmet også relevant for deg som jobber innen kommunikasjon, logistikk, marked, produktledelse med flere. Bedriften avgjør selv antall og hvem de ønsker å videreutdanne for å øke relevant kompetanse, for eksempel medarbeidere med stort potensial som man ønsker skal utvikle seg for å forbli i bedriften. Programmet er eksklusivt for DLFs medlemsbedrifter, og det kan delta flere fra samme bedrift.
LÆRINGSUTBYTTE
Programmet gir økt forståelse for verdikjede og mekanismer i bransjen, gjennom kunnskap om hva som styrer kjedenes beslutninger og hvordan man kan sikre seg en bedre posisjon som aktive kategoriutviklere. Deltakerne får en god forståelse for prosesser og metodebruk, slik at kompetansen kan videreføres og benyttes av hele bedriften. Programmet skal styrke bedriftenes evne til å skape kategorivekst med lønnsom utvikling gjennom sine merkevarer.
Praktisk informasjon
-
DLF Kompetanseprogram gjennomføres over tre samlinger på høsten og tre samlinger på våren ved Handelshøyskolen BI - campus Oslo.
Undervisningen består av forelesninger og samlinger med bransjerelaterte cases.
Dette kurset gir totalt 15 studiepoeng over to semester, hvorav 7,5 studiepoeng per semester.
-
Hvert semester avsluttes med en prosjektoppgave som deles ut første kursdag høst og vår. Oppgaven løses individuelt eller i grupper på inntil 3 personer.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
Forelesere
Kontakt oss
Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål knyttet til DLF Kompetanseprogram:
E-post: info@bi.no
Telefon: 464 10 000
Timeplan
Gjennomføring høst 2023
Datoer kommer.
- Norsk
- Deltid
- Pris: 43 000 kr