Bærekraft og kommunikasjon
Kurset gir deg innsikt i forholdet mellom medier og kommunikasjon og de miljømessige, sosiale og økonomiske dimensjonene av bærekraft.
Hvorfor Bærekraft og kommunikasjon?
Virksomheter som bidrar til grønn omstilling, må være i forkant av regelverk og politiske føringer og bli lagt merke til. I dette kurset ser vi på forholdet mellom strategi og kommunikasjon, samt hvordan barrierer for bærekraftig omstilling må møtes med løsninger gjennom å informere, veilede og påvirke til bærekraftig adferd for å gjøre bærekraft til et konkurransefortrinn.
Kurset Bærekraft og kommunikasjon passer for alle som har en rolle i virksomhetens kommunikasjonsarbeid knyttet til bærekraft.
Hva lærer du
- Kunnskap om prinsipper for strategisk kommunikasjons- og medieplanlegging av bærekraftige virksomheter, produkter og tjenester
- Kjenne til kravene for bærekraft- og ESG-rapportering
- Bidra med planlegging, utforming og gjennomføring av kommunikasjonsaktiviteter om bærekraftig omstilling
Gjennomføring
De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format. Kurset har en varighet på totalt tre uker, med 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne her. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, f.eks. video, oppgaver, diskusjoner, selvtester med mer.
Etter fullført kurs vil du motta et deltakerbevis i form av en digital badge. Denne kan du enkelt lagre og dele på LinkedIn eller dine sosiale nettverk.
Forelesere i kurset
Cecilie Staude, Høyskolelektor - Institutt for markedsføring
Eivind Kristoffersen, Senior Manager PhD, bærekraft, sirkulær økonomi og digitalisering i Footprint – del av Sopra Steria
Betaling
Pris per kurs er 6950,- Faktura vil du finne på studentportalen ved kursstart.
Timeplan
Datoer og påmelding kommer.
Praktisk informasjon
- Norsk
- Deltid
- Pris: 6 950 kr