Høyskolekurs

Markedsførings­ledelse

Et kurs for deg som ønsker grunnleggende innføring i markedsføringsledelse. Her vil du lære ulike verktøy for å lage gode markedsplaner slik at du kan definere og kommunisere markedstilbudet, samt utføre kontinuerlige markeds- og konkurrentanalyser.

Hvorfor markedsføringsledelse?

Markedet er i konstant forandring, og det blir stadig viktigere å være på topp hva gjelder markedsorientering. Kurset omhandler hvordan bedrifter organiserer, kommuniserer og leverer sitt markedstilbud, og hvordan bedrifter kontinuerlig må revidere og justere sine markedstilbud på grunn av endring i kundenes behov og konkurransen i markedet. En sentral oppgave i markedsføringsledelse er hvordan virksomheten skal sikre nåværende og fremtidige inntekter, og er således et overordnet ledelsesansvar. 

 

Emneoversikt

  • Markedsorientering og markedsplan
  • Utvikling og ledelse av kundeportefølje
  • Utvikling og ledelse av produktportefølje
  • Utvikling og ledelse av merkevarer
  • Segmentering og posisjonering
  • Analyse av kunder, marked og konkurranse
  • Økonomisk analyse av markedsføringens effektivitet og lønnsomhet
  • Markedsplanprosessen

Praktisk informasjon

Kontakt oss

Har du spørsmål til dette kurset? Eller er du usikker på hvilke kurs eller studier som passer for deg? Ta kontakt, så hjelper vi deg!

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Timeplan

Nettstudier: høst 2018
Bergen: høst 2018
Stavanger: høst 2018
Trondheim: høst 2018

 

Når kan jeg søke?