Høyskolekurs

Markeds­kommunikasjon 3.0

Med et medielandskap i dramatisk endring står virksomheter overfor nye utfordringer, når det gjelder å nå frem til- og bygge relasjoner til sine målgrupper. Dette kurset gir deg verktøy for å mestre moderne markedskommunikasjon.

Hvorfor markedskommunikasjon 3.0?

Kommunikasjon er hjertet i de fleste organisasjoner. Med et medielandskap i endring står virksomheter overfor nye utfordringer når det gjelder å nå frem til og bygge relasjoner til sine målgrupper. Derfor er det viktigere enn noen gang at den som planlegger dagens og fremtidens markedskommunikasjon har en helhetlig forståelse av kommunikasjonen som sikrer et godt samspill mellom markeds- og kommunikasjonsaktivitetene.

Etter endt kurs skal du kunne anvende relevant kommunikasjonsteori for å bidra til at virksomheten når sine kommunikasjonsmål, kunne redegjøre for de ulike mediekanalenes egenart og særtrekk, og identifisere hvilke mediekanaler og kombinasjoner av kontaktpunkter som når målgruppen best mulig, samt kunne bidra i arbeidet med planlegging, gjennomføring og måling av virksomhetens kommunikasjonsprosesser.

 

Emneoversikt

  • Grunnleggende innføring i kommunikasjonsteori
  • Målgruppevalg; kartlegge og forstå virksomhetens interessenter 
  • Kommunikasjonsstrategi, budskapsutvikling og planlegging
  • Markedskommunikasjonsverktøy
  • Mediekanaler, særtrekk, egenskaper og samspill av kanaler 
  • Effektmåling og analyse av kommunikasjonsaktiviteter.

 

Hvem passer kurset for?

Dette kurset passer for deg som planlegger, eller sikter mot å planlegge dagens og fremtidens markedskommunikasjon, og som har behov for en helhetlig forståelse av kommunikasjonen som sikrer et godt samspill mellom markeds- og kommunikasjonsaktivitetene.

Kontakt oss

Har du spørsmål til dette kurset? Eller er du usikker på hvilke kurs eller studier som passer for deg? Ta kontakt, så hjelper vi deg!

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Praktisk informasjon

Oppstartsdato

Nettstudier: høst 2017
Bergen: høst 2017
Stavanger: høst 2017
Trondheim: høst 2017

Gjennomføring

Nettstudier: Kurset gjennomføres over ett semester med undervisning via læringsplattformen itslearning. Kurset har ikke fysiske samlinger i Oslo, men undervisning skjer via temabaserte videoer og direktesendte webinarer i tillegg til annet faglig innhold på itslearning. 

I Bergen, Stavanger og Trondheim gjennomføres kurset sammen med fulltidsstudentene på dagtid.

Eksamensform

Kurset avsluttes med en fire timers individuell, skriftlig eksamen.

Kursansvarlig

Opptakskrav

Se opptakskrav for dette kurset.

Kostnader

Se Priser ved Handelshøyskolen BI for fullstendig oversikt.

Pensum

Vi sender ut pensumlister til alle studenter i god tid før kurset starter. 

Søk nå