Metode og innsikt
Dette kurset gir deg en grunnleggende innføring i data-analyse og bruk av undersøkelser knyttet til strategiske valg og beslutninger i bedrifter.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 12 825 kr
- Nettstudier
- Se timeplan
Hvorfor metode og innsikt?
Dette kurset i metode og innsikt gir en grunnleggende innføring i bruk av undersøkelser knyttet til strategiske valg og beslutninger i bedrifter. Faget metode omhandler hvordan bedrifter identifiserer og definerer problemer og utfordringer i organisasjonen og markedet, og hvordan man systematisk og vitenskapelig går frem for å fremskaffe informasjon som beslutningsstøtte til problemstillingen.
Metodekunnskap er med på å gjøre deg i stand til å tolke om et materiale du får presentert har vitenskapelig hold eller ikke. I kurset ser vi på både kvalitative og kvantitative analyseteknikker.
Emneoversikt
- Utvikle og organisere prosjekter, spesifisere problemstillinger
- Forskningsmodell og hypoteser
- Informasjonskilder innenfor sekundær og primærdata
- Kvalitative teknikker og analyse
- Kvantitative teknikker og analyse
- Rapportering og implementering
Praktisk informasjon
-
Dette kurset er på 7,5 studiepoeng. Kurset kan brukes som frie studiepoeng i en Bachelor of Management. Kurset er obligatorisk for Bachelor i Markedsføringsledelse.
Nettstudier: Kurset gjennomføres som en kombinasjon av webinarer, temabaserte videoer og andre relevante læringsaktiviteter. Vi anbefaler å forberede deg til webinarer for best mulig faglig utbytte (min 60-90 minutter). Total arbeidsmengde for et kurs à 7,5 studiepoeng er ca 200 timer.
-
Generell studiekompetanse gir deg opptak til dette kurset. Du kan også søke på bakgrunn av realkompetanse.
Les mer om opptakskravene for dette kurset.
-
Det kreves forkunnskaper fra innføringskurs i statistikk eller tilsvarende. Dersom du har gjennomført tilsvarende kurs og har spørsmål vedrørende godkjente forkunnskaper, ta kontakt med administrasjonen.
-
Studentene vurderes etter en skriftlig mappeinnlevering, enten individuell eller i gruppe.
-
Undervisningsspråket er på norsk.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Fakturering: Studieavgiften faktureres normalt i begynnelsen av hvert semester. Faktura vil du finne under Min faktura inne på studentportalen etter kursstart.
Se Priser ved Handelshøyskolen BI for fullstendig oversikt.Finansiering: Studiekontrakten inngås med deg og ikke din arbeidsgiver selv om arbeidsgiver betaler for studiet. Studiet er godkjent for tildeling av støtte fra Statens lånekasse for utdanning etter reglene for høyere og annen utdanning.
-
- Ragnhild Silkoset, professor ved institutt for markedsføring.
- Morten William Knudsen, høyskolelektor ved institutt for markedsføring.
Timeplan
Nettstudier: høst 2022
Studiestart nettstudier: Mandag 22. august (felles åpning av alle digitale klasserom på itslearning).
Alle kurs har individuelle webinartidspunkter gjennom hele semesteret.
Søknadsfrist: Opptak gjennomføres frem til studiestart 22. august. Det anbefales å søke senest en uke før studiestart. Søknader etter studiestart vurderes individuelt.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 12 825 kr
- Nettstudier